Get started with Python. Materials didàctics de programació bàsica per a 1r i 2n de Batxillerat
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Get started with Python. Materials didàctics de programació bàsica per a 1r i 2n de BatxilleratAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Marqués Andrés, Mercedes; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria i Ciència dels ComputadorsFecha de publicación
2019-06-17Editor
Universitat Jaume IResumen
El present Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària
Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes correspon a la
tipologia establerta per la normativa ... [+]
El present Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària
Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes correspon a la
tipologia establerta per la normativa general per als treballs finals de màster, Modalitat 6:
Materials didàctics. La proposta de materials presentada oferix una alternativa de treball
actualitzada per tal de poder abordar la matèria de programació inclosa en els blocs de
continguts de les assignatures optatives de batxillerat, Tecnologies de la Informació i la
Comunicació I i II.
La confecció dels materials juntament amb l’estructura del Treball de Fi Màster que conforma el
present document tracten de justificar el període formatiu realitzat al Màster de Secundària, i
alhora mostrar el grau d’assoliment de les competències atribuïdes a cadascuna de les diverses
assignatures que componen el seu pla d’estudis.
aant als materials didàctics elaborats, aquests pretenen oferir una via d’accés atractiva a la
programació de computadors, fent especial èmfasi en la inclusió i participació total de l’alumnat
en un clima de treball idoni per l’aprenentatge. La dinàmica de treball que es perseguix, doncs,
consistix en l’aplicació pràctica d’immediat amb la realització d’una sèrie d’exercicis de
codificació, just després de breus explicacions de conceptes bàsics de codificació en un ambient
de treball cooperatiu a classe. La metodologia de treball cooperatiu que ha estat seleccionada en
aquest cas es fonamenta en el concepte de programació per parelles o pair-programming. Diversos
estudis fan referència als beneficis que reporta l’ús d’aquesta tècnica durant les fases d’iniciació a
la programació per als nouvinguts. El disseny i selecció dels exercicis que es proposen realitzar
tenen com a objectiu iniciar l’alumnat de batxillerat en la codificació d’aplicacions senzilles i de
mitjana dificultat d’acord amb les descripcions que suggerixen els criteris d’avaluació
corresponents als continguts de programació de computadors.
Cal posar en relleu que el guió de treball inclòs als materials compta amb un procés mínim de
refinament. La utilització parcial d’aquests materials durant la impartició d’unitat didàctica en el
segon període del pràcticum ha suposat una sèrie de canvis successius per adaptar-se a la realitat
de les aules d’informàtica de l’IES Francesc Tàrrega i les necessitats educatives del moment.
Com a resultat final, es pretén oferir un material que puga ser emprat directament en qualsevol
de les dos assignatures: Tecnologies de la Informació i la Comunicació I i II a batxillerat amb els
mínims de garantia exigibles. Tanmateix s’insta al docent que faça l’elecció de posar a prova
aquests materials, i que faça les oportunes modificacions o aplique les parts d’aquest que
considere oportunes d’acord amb els objectius d’estudi del curs escolar que atén. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP129. Curs: 2018/2019.
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess