Mostres de literatura popular de Borriana per a l’educació infantil
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Mostres de literatura popular de Borriana per a l’educació infantilAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Beltrán Zaragozá, Andreu; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2019-07-10Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball de Fi de Grau de la Didàctica de la Llengua i Literatura Catalana és el fruit d'una
investigació i reflexió personal entorn a la literatura popular oral. Sorgeix per dues necessitats, un
dels motius ... [+]
Aquest Treball de Fi de Grau de la Didàctica de la Llengua i Literatura Catalana és el fruit d'una
investigació i reflexió personal entorn a la literatura popular oral. Sorgeix per dues necessitats, un
dels motius que m'ha portat a fer aquesta investigació és recuperar alguns productes de la
literatura popular i el més important i com a objectiu principal és demostrar que la literatura popular
oral es pot dur a terme a l'escola complint el currículum. Per poder demostrar-ho el primer que
hem creat és un corpus on es recull tota la literatura popular oral d'una zona concreta, en aquest
cas Borriana, mitjançant uns informants, després es classificarà i finalment es farà un anàlisi.
Per recuperar aquesta literatura oral, proposem una sèrie d'activitats que fomenten l'interés dels
més petits per la literatura, les quals es poden adaptar al currículum de forma lúdica, de manera
que ajude a l'alumnat a memoritzar de forma divertida paraules, frases i textos... Millorant la seua
expressió oral i el seu coneixement del passat.
Una vegada realitzat el recull i seleccionades les peces que millor s'adaptaven a l'alumnat i les
seues característiques hem de comprovar si la metodologia utilitzada era adequada per assolir els
objectius i finalment poder extraure les conclusions d'aquest treball [-]
This End of Degree study of the “Didactics of the Catalan Language and Literature” is the result of
a personal research and reflection around the oral popular literature. It arises for two needs; one of
the reasons ... [+]
This End of Degree study of the “Didactics of the Catalan Language and Literature” is the result of
a personal research and reflection around the oral popular literature. It arises for two needs; one of
the reasons that have led me to do this research is to recover some products from the popular
literature and the most important and as a main objective is to show that the oral popular literature
can be carried out in school fulfilling the curriculum. In order to prove this, the first thing we have
created a corpus where all the oral folk literature of a particular area is collected, in this case
Borriana, by means of informants, and then it will be classified and finally an analysis will be made.
In order to recover this oral literature, we propose a series of activities that encourage the interest
of children in literature, which can be adapted to the curriculum in a playful way, in a way that helps
students to memorize in a fun way words, phrases and texts... Improving their oral expression and
their knowledge of the past.
After compiling and selecting the parts that best suited the students and their characteristics I had
to check if the methodology used was suitable to achieve the objectives and finally be able to draw
the conclusions of this is the job [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | literatura popular | aprofitament didàctic | educació infantil | literatura infantil | didàctica de la literatura | llengua catalana | Popular literature | didactic use | early childhood education | children’s literature | didactic literature | Catalan Language
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Aparece en las colecciones
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
El cuento, el camino para aprender sintiendo
Meseguer Rebollida, Paula Universitat Jaume I (2015)Las personas somos seres que necesitamos vivir en sociedad y expresar sentimientos y emociones tanto intrínsecamente como hacia los demás. Para ser socialmente inteligentes, necesitamos desarrollar sentimientos y emociones, ... -
La Resiliència: Disseny d'una proposta d'intervenció en l'educació infantil
Robles de Buenaventura, Delia Universitat Jaume I (2016-11-29)El present treball ha estat proposat amb l'objectiu de crear una proposta d'intervenció que faja possible el treball de la resiliència dins l'aula d'educació infantil de manera simultània i transversal amb els continguts ... -
La biblioteca d’aula com a recurs en segon cicle d’Educació Infantil
Consuelo Pérez, Rosana Universitat Jaume I (2020-06-12)Aquest document tracta de la importància de la biblioteca d’aula, especialment en el segon cicle d’educació infantil ja que, aquest espai de qualitat està dissenyat per a què es produeixin interaccions en l’entorn educatiu, ...