Les tertúlies literàries dialògiques a les aules d’infantil. Virtuts, febleses i recomanacions.
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Les tertúlies literàries dialògiques a les aules d’infantil. Virtuts, febleses i recomanacions.Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Martínez Rubio, JoséFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
El present estudi té com a objectiu millorar el funcionament de les tertúlies literàries dialògiques
utilitzades com a pràctica lectora d’èxit, per aconseguir que aquestes siguin vertaderament lectures
d’èxit, perquè ... [+]
El present estudi té com a objectiu millorar el funcionament de les tertúlies literàries dialògiques
utilitzades com a pràctica lectora d’èxit, per aconseguir que aquestes siguin vertaderament lectures
d’èxit, perquè s’ha detectat que no es compleixen alguns criteris en la posada en pràctica a les aules.
Per a la realització d’aquest estudi hem comptat amb la col·laboració de tres col·legis públics de
Castelló de la Plana, aquests col·legis els hem anomenat A, B i C per a protegir l’anonimat. Tots tres
duen a terme les tertúlies literàries dialògiques en Educació Infantil.
L’acció ha consistit en la repartició de dos tipus de qüestionaris, un per a docents i un per a voluntariat,
per a avaluar aquesta pràctica a l’aula. En total han participat 9 docents dels tres col·legis i 2 voluntaris
de dos col·legis. Els resultats que hem extret a partir dels qüestionaris mostren que generalment les
tertúlies literàries dialògiques s’apliquen correctament al cicle d’Infantil respectant els criteris que la
conformen, encara que s’han de millorar alguns aspectes referits a l’elecció de les lectures per tal que
siguin obres clàssiques de la literatura universal, i promoure la participació de voluntariat tant a la
comunitat educativa com a futurs/es docents. Tanmateix, extraiem virtuts, febleses i recomanacions per
a una adequada pràctica lectora d’èxit. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: