La robòtica educativa a l’aula d’infantil: Aprenentatge i desenvolupament de competències amb un “Bee-Bot”
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
La robòtica educativa a l’aula d’infantil: Aprenentatge i desenvolupament de competències amb un “Bee-Bot”Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Esteve-Mon, Francesc M.; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
D'uns anys cap aquí, les noves tecnologies estan jugant un paper molt important dintre de les
aules com a eina per a utilitzar en el procés d'ensenyament - aprenentatge. Aquestes afavoreixen
la motivació i participació ... [+]
D'uns anys cap aquí, les noves tecnologies estan jugant un paper molt important dintre de les
aules com a eina per a utilitzar en el procés d'ensenyament - aprenentatge. Aquestes afavoreixen
la motivació i participació dels infants a l'hora de realitzar qualsevol activitat, a banda d'introduir-los
amb la programació. En concret, aquest document ens mostra l’experiència del "Bee-Bot", un
robot educatiu adient per a les aules d'Infantil per la seva fàcil utilització i font d'aprenentatge. La
robòtica educativa dóna la possibilitat de treballar la programació de l’aula al mateix temps que
adquireixen nous coneixements lligats als objectius del currículum. A més, proporciona
aprenentatge a partir de la manipulació i experimentació lliure.
L'objectiu principal que es vol aconseguir és la introducció de la robòtica educativa dintre de l'aula
a partir de la intervenció duta a terme amb un "Bee-Bot". Aquest objectiu neix per a analitzar els
possibles usos de la robòtica educativa, crear activitats i observar els resultats educatius que
proporciona un “Bee-Bot”. Així doncs, la planificació de les activitats han estat pensades per a 15
alumnes compresos entre els cursos de I-3, I-4 i I-5. A través de les diferents sessions, s'han
extret resultats observant quina ha estat la motivació, participació, clima de l'aula i l'ús del "BeeBot".
Els instruments essencials per avaluar la posada en pràctica d'aquesta programació són les
escales d'estimació i l'observació directa que amb l'ajuda de gravacions de veu, s'ha intentat fer un
recull d'expressions dels infants durant la pràctica.
El "Bee-Bot" és un recurs molt adient per a dur a l'aula i s’ha pogut observar que durant la posada
en acció, els infants estan molt atents al funcionament i motivats per veure què pot fer i què passa
cada vegada que premen el botó d'inici. [-]
New technologies are playing a very important role in the classroom as a tool to use in the
teaching-learning process for a few years now. These favor the motivation and participation of
students when doing any ... [+]
New technologies are playing a very important role in the classroom as a tool to use in the
teaching-learning process for a few years now. These favor the motivation and participation of
students when doing any activity, as well as introducing them with the programming. In particular,
the following study shows the experience of the so called "Bee-Bot", an educational robot adapted
for the children's classrooms because of its easy use and great source of learning. Educational
robotics gives the possibility to work on classroom programming while acquiring new knowledge
linked to the objectives of the curriculum. In addition, it provides learning from free manipulation
and experimentation.
The main objective of the study is to make an introduction of educational robotics within the
classroom after the intervention carried out with the "Bee-Bot". The goale is to analyze the possible
uses of educational robotics, create activities and observe the educational results that the "BeeBot"
provides. Therefore, the planning of the activities has been designed for 15 students between
the courses of I-3, I-4 and I-5. Throughout the sessions, results were extracted, observing the
motivation, participation, classroom climate and the use of "Bee-Bot".
The essential instruments to evaluate the implementation of this programming are the scales of
estimation and the direct observation with the help of voice recordings. This last one has been tried
to make a collection of expressions of the children during the practice.
The "Bee-Bot" is a very suitable resource to take to the classroom and it has been observed that
during putting into action, children are very attentive to the operation and motivated to see what
they can do and what happens every time which press the start button. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | noves tecnologies | robòtica educativa | motivació | participació i “Bee-Bot” | new technologies | educational robotics | motivation | participation and "Bee-Bot"
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: