Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRoyo Prats, Adriana
dc.contributor.otherFortea Bagán, Miguel Angel
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura
dc.date.accessioned2018-11-15T11:28:33Z
dc.date.available2018-11-15T11:28:33Z
dc.date.issued2018-07-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/177499
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs acadèmic: 2017/2018ca_CA
dc.description.abstractLa presente investigación trata sobre la comprensión de los dobles sentidos en alumnos /as con Discapacidad Intelectual. Y es que, hay estudios que demuestran que niños/as con otros trastornos como Trastorno del Espectro Autista o Trastorno Específico del Lenguaje comprenden estas frases hechas, que están presentes en nuestra vida diaria, de manera literal. Por ello, como principal objetivo de este trabajo se pretende mejorar las habilidades pragmáti cas de una alumna con Discapacidad Intelectual Moderada para llegar a comprender los dobles sentidos así como adaptar un material específico para trabajar los dobles sentidos y que este sea útil en su aprendizaje. Para conseguir dichos objetivos, en prime r lugar se evalúa si el material elegido para la intervención es adecuado o necesita ser adaptado. Posteriormente, se lleva a cabo un pretest a través de un cuestionario con 3 alternativas de respuesta. Con los resultados obtenidos, se planteó una interven ción acorde a las características de la alumna y se inició el entrenamiento a lo largo de un mes, con dos sesiones semanales. Por último, se realizó un postest y para ello se utilizó el mismo cuestionario que el utilizado en el pretest . A través de dicha intervención se ha observado que el alumno con discapacidad intelectual a través de un entrenamiento y práctica diaria ha mejorado sus habilidades pragmáticas, concretamente, la comprensión de los dobles sentidosca_CA
dc.description.abstractLa present investigació tracta sobre la comprensió dels dobles sentits en alumnes amb Discapacitat Intel·lectual. I és que, hi ha estudis que demostren que nens/es amb altres trastorns c om Trastorn de l'espectre autista o Trastorn Específic del Llenguatge comprenen aquestes frases fetes, que estan presents en la nostra vida diària, de manera literal. Per això, com a principal objectiu d'aquest treball es pretén millorar les habilitats pra gmàtiques d'una alumna amb Discapacitat Intel·lectual Moderada per arribar a comprendre els dobles sentits així com adaptar un material específic per treballar els dobles sentits i que aquest sigui útil en el seu aprenentatge. Per aconseguir aquests object ius, en primer lloc s’avalua si el material triat per a la intervenció és adequat o necesita ser adaptat. Posteriorment, es duu a terme un pre - test a través d'un qüestionari amb 3 alternatives de resposta. Amb els resultats obtinguts, es va plantejar una i ntervenció concorde a les característiques de l'alumna i es va iniciar l'entrenament al llarg d'un mes, amb dues sessions setmanals . Finalment, es va realitzar un post - test i per a això es va utilitzar el mateix qüestionari que l'utilitzat en el pre - test. A través d'aquesta intervenció s'ha observat que l'alumne amb discapacitat intel·lectual a través d'un entrenament i pràctica diària ha millorat les seves habilitats pragmàtiques, concretament, la comprensió dels dobles sentits.ca_CA
dc.format.extent51 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Psicopedagogiaca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Psicopedagogíaca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Educational Psychologyca_CA
dc.subjectPragmáticaca_CA
dc.subjectDobles sentidosca_CA
dc.subjectIntervenciónca_CA
dc.subjectEducación especialca_CA
dc.subjectDiscapacidad intelectualca_CA
dc.subjectPragmàticaca_CA
dc.subjectDobles sentitsca_CA
dc.subjectIntervencióca_CA
dc.subjectEducació especialca_CA
dc.subjectDiscapacitat intel·lectualca_CA
dc.titleLos dobles sentidos y la discapacidad intelectual.ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem