Los dobles sentidos y la discapacidad intelectual.
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Los dobles sentidos y la discapacidad intelectual.Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Fortea Bagán, Miguel Angel; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2018-07-23Editor
Universitat Jaume IResumen
La presente investigación trata sobre la comprensión de los dobles sentidos en
alumnos
/as
con Discapacidad Intelectual.
Y es que, hay estudios que demuestran que niños/as
con otros ... [+]
La presente investigación trata sobre la comprensión de los dobles sentidos en
alumnos
/as
con Discapacidad Intelectual.
Y es que, hay estudios que demuestran que niños/as
con otros trastornos como
Trastorno del Espectro Autista o Trastorno Específico del Lenguaje
comprenden estas frases hechas, que están presentes en nuestra vida diaria,
de manera literal.
Por
ello, como principal objetivo de este trabajo se pretende mejorar las habilidades pragmáti
cas de
una alumna con Discapacidad Intelectual Moderada para llegar a comprender los dobles sentidos
así como adaptar un material específico para trabajar los dobles sentidos y que este
sea
útil en su
aprendizaje.
Para conseguir dichos objetivos, en prime
r lugar
se evalúa si el material elegido
para la intervención es adecuado o necesita ser adaptado. Posteriormente,
se lleva a cabo un
pretest
a través de un cuestionario con 3 alternativas de respuesta. Con los resultados obtenidos,
se planteó una interven
ción acorde a las características de la alumna y se inició el entrenamiento
a lo largo de un
mes, con dos sesiones semanales.
Por último, se realizó un
postest
y para ello se
utilizó el mismo cuestionario que el utilizado en el
pretest
.
A través de dicha
intervención se ha observado que el alumno con
discapacidad
intelectual a través de un entrenamiento y práctica diaria ha mejorado sus
habilidades
pragmáticas, concretamente, la comprensión de los dobles sentidos [-]
La
present
investigació
tracta
sobre la comprensió dels dobles sentits en alumnes
amb Discapacitat Intel·lectual. I és que, hi ha estudis que demostren que nens/es amb altres
trastorns ... [+]
La
present
investigació
tracta
sobre la comprensió dels dobles sentits en alumnes
amb Discapacitat Intel·lectual. I és que, hi ha estudis que demostren que nens/es amb altres
trastorns c
om Trastorn de l'espectre autista o Trastorn Específic del Llenguatge comprenen
aquestes frases fetes, que estan presents en la nostra vida diària, de manera literal. Per això, com
a principal objectiu d'aquest treball es pretén millorar les habilitats pra
gmàtiques d'una alumna
amb Discapacitat Intel·lectual Moderada per arribar a comprendre els dobles sentits així com
adaptar un material específic per treballar els dobles sentits i que aquest sigui útil en el seu
aprenentatge.
Per aconseguir aquests object
ius, en primer lloc
s’avalua si el material triat per a la
intervenció és adequat o necesita ser adaptat. Posteriorment,
es
duu a terme un pre
-
test a través
d'un qüestionari amb 3 alternatives de resposta. Amb els resultats obtinguts, es va plantejar una
i
ntervenció concorde a les característiques de l'alumna i es va iniciar l'entrenament al llarg d'un
mes, amb dues sessions setmanals
.
Finalment, es va realitzar un post
-
test i per a això es va
utilitzar el mateix qüestionari que l'utilitzat en el pre
-
test.
A través d'aquesta intervenció s'ha observat que l'alumne amb discapacitat
intel·lectual a través d'un entrenament i pràctica diària ha millorat les seves habilitats
pragmàtiques, concretament, la comprensió dels dobles sentits. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Psicopedagogia | Máster Universitario en Psicopedagogía | Master's Degree in Educational Psychology | Pragmática | Dobles sentidos | Intervención | Educación especial | Discapacidad intelectual | Pragmàtica | Dobles sentits | Intervenció | Educació especial | Discapacitat intel·lectual
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess