Com influeix la motivació en la metodologia que utilitzen els mestres en les Ciències Socials?
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Com influeix la motivació en la metodologia que utilitzen els mestres en les Ciències Socials?Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Vidal Prades, Emma Dunia; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball es planteja tenir dos objectius clars: el primer està destinat a conèixer la motivació
que té el professorat en l'àrea de les Ciències Socials, i com influeix en la implicació de l'alumnat. I
el segon ... [+]
Aquest treball es planteja tenir dos objectius clars: el primer està destinat a conèixer la motivació
que té el professorat en l'àrea de les Ciències Socials, i com influeix en la implicació de l'alumnat. I
el segon seria, descriure metodologies per a tindre un millor rendiment de l'alumnat i del
professorat. La mostra està composta per 21 docents de diferents col·legis de Castelló i València,
que hi ha col·laborat en la investigació de forma anònima i voluntària.
Els instruments per a investigar al voltant dels dos objectius plantejats abans, va ser l'enquesta
d'elaboració pròpia amb col·laboració amb altre alumnat de la universitat i la mestra d'aquesta
proposta de treball. Aquesta informació es va poder recollir de dues formes: per una banda, en
gràfics circulars, en el qual es posà tota la informació de les preguntes que eren d'elecció múltiple,
i per l'altra, les que eren de resposta llarga o breu, en forma de resum.
Els resultats obtinguts, en referència al primer objectiu, es pot afirmar que la motivació del
professorat és alta, i això fa que la implicació de l'alumnat també ho siga, ja que els primers fan
activitats pensant en les inquietuds dels infants, aquests últims se senten còmodes i motivats a
l'hora de realitzar-les. D'acord amb el segon objectiu, avaluar les metodologies per a tindre un
millor rendiment de l'alumnat i del professorat, es pot afirmar que aquestes estan en un procés de
canvi perquè les metodologies s'estan deixant arrere tradicionals. En aquestes, el mestre era el
protagonista, i ara és l'alumnat. Fins i tot deixant que la comunitat educativa també ho siga.
En educació s'ha de tenir clar una cosa que si el mestre està motivat i gaudeix de la seua
professió, es tindrà un alumnat motivat i en ganes d'aprendre. [-]
Throughout this project, two objectives were clearly defined: the first one is intended to
understand how motivated the teaching staffs in the area of Social Sciences are, and how their
motivation influences the ... [+]
Throughout this project, two objectives were clearly defined: the first one is intended to
understand how motivated the teaching staffs in the area of Social Sciences are, and how their
motivation influences the implication of the students. The second objective describes
methodologies to improve the academic performance of students and teachers. The sample
consisted of 21 teaches from different schools in Castelló and València, that have collaborated in
the research anonymously and voluntarily.
The tool used for the research according to the two aims set above, was an inquiry own
made with the collaboration of other students from the university and the supervisor of this project.
The information was collected in two different ways: on one hand, on a circular chart, where all the
information of the multiple-choice questions from inquiry were included, and on the other hand, and
abstract with the information collected from the brief or long answer questions.
About the results obtained, according to the first objective, it can be affirmed that the
teaching staff are highly motivated, and that is translated into a high implication of the students too,
due to that teachers create and develop activities thinking about children’s concerns, so they feel
comfortable and motivated when it comes to perform them. Evaluating the methodologies to
improve the performing of students and teachers according to the second objective of this project,
it can be affirmed that they are going through a changing process, since traditional methods are
being left behind. In the so-called traditional, the teacher was the protagonist, while now students
have the leading role. Even the educational community is becoming protagonist too.
Speaking about education one thing is clear, if teachers are motivated and enjoy their
profession, students will be motivated and eager to learn too. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: