Mostrar el registro sencillo del ítem
Educar per a tots: proposta integral de millora del clima inclusiu de l'aula
dc.contributor.author | Blasco Barreda, Laura | |
dc.contributor.other | Moliner García, María Odet | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2018-03-28T09:55:58Z | |
dc.date.available | 2018-03-28T09:55:58Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/173807 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017. | ca_CA |
dc.description.abstract | Les formes de comportament molest i inadequat, són una font de conflictes dins de l’aula que no afavoreixen l’atenció a la diversitat ni l’ambient educatiu perquè es donen els aprenentatges. Per tant, com a primer pas per al foment d’una Educació Inclusiva és necessari saber llegir les necessitats dels alumnes a través de la seua conducta, per tal de crear un clima de seguretat, confiança i cooperació que ajude a crear un clima positiu i inclusiu. El present treball de final de grau d’Educació infantil exposa una proposta d’intervenció integral basada en la Disciplina Positiva destinada a una classe de 5 anys, per a millorar el clima inclusiu de l’aula. El pla d’acció té com a objectiu disminuir la impulsivitat i agressivitat dels alumnes; fomentar la cohesió de grup; i potenciar l’atenció i l’escolta, a través de la realització d’activitats en les quals a través de la incorporació d’estratègies per a la resolució de conflictes, la implementació de tècniques d’autocontrol, activitats cooperatives, i el foment de l’empatia i l’atenció, per mitjà de jocs de rol, dinàmiques de grup i iniciació musical, afavorir un clima positiu i inclusiu. La investigació desenvolupada pretén per mitjà de l’enregistrament de dades en la fase inicial, durant el pla d’acció i al final de la intervenció, demostrar que a través de la implementació d’aquestes tècniques basades en la Disciplina Positiva, els alumnes milloren la seua conducta respecte a les observacions inicials, fomentant així un clima d’aula positiu que afavorisca la inclusió a l’aula. Els resultats obtinguts per mitjà de l'anàlisi de dades demostren que les activitats cooperatives, l'assumpció de responsabilitats, els jocs musicals d’atenció i escolta, milloren l’autoestima, autocontrol i autodisciplina dels alumnes, de manera que paral·lelament millora el seu comportament en ser més conscients i responsables del seu procés d’aprenentatge. | ca_CA |
dc.format.extent | 55 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Educació Inclusiva | ca_CA |
dc.subject | Clima positiu i inclusiu | ca_CA |
dc.subject | Disciplina Positiva | ca_CA |
dc.title | Educar per a tots: proposta integral de millora del clima inclusiu de l'aula | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840