Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBlasco Barreda, Laura
dc.contributor.otherMoliner García, María Odet
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2018-03-28T09:55:58Z
dc.date.available2018-03-28T09:55:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/173807
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017.ca_CA
dc.description.abstractLes formes de comportament molest i inadequat, són una font de conflictes dins de l’aula que no afavoreixen l’atenció a la diversitat ni l’ambient educatiu perquè es donen els aprenentatges. Per tant, com a primer pas per al foment d’una Educació Inclusiva és necessari saber llegir les necessitats dels alumnes a través de la seua conducta, per tal de crear un clima de seguretat, confiança i cooperació que ajude a crear un clima positiu i inclusiu. El present treball de final de grau d’Educació infantil exposa una proposta d’intervenció integral basada en la Disciplina Positiva destinada a una classe de 5 anys, per a millorar el clima inclusiu de l’aula. El pla d’acció té com a objectiu disminuir la impulsivitat i agressivitat dels alumnes; fomentar la cohesió de grup; i potenciar l’atenció i l’escolta, a través de la realització d’activitats en les quals a través de la incorporació d’estratègies per a la resolució de conflictes, la implementació de tècniques d’autocontrol, activitats cooperatives, i el foment de l’empatia i l’atenció, per mitjà de jocs de rol, dinàmiques de grup i iniciació musical, afavorir un clima positiu i inclusiu. La investigació desenvolupada pretén per mitjà de l’enregistrament de dades en la fase inicial, durant el pla d’acció i al final de la intervenció, demostrar que a través de la implementació d’aquestes tècniques basades en la Disciplina Positiva, els alumnes milloren la seua conducta respecte a les observacions inicials, fomentant així un clima d’aula positiu que afavorisca la inclusió a l’aula. Els resultats obtinguts per mitjà de l'anàlisi de dades demostren que les activitats cooperatives, l'assumpció de responsabilitats, els jocs musicals d’atenció i escolta, milloren l’autoestima, autocontrol i autodisciplina dels alumnes, de manera que paral·lelament millora el seu comportament en ser més conscients i responsables del seu procés d’aprenentatge.ca_CA
dc.format.extent55 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectEducació Inclusivaca_CA
dc.subjectClima positiu i inclusiuca_CA
dc.subjectDisciplina Positivaca_CA
dc.titleEducar per a tots: proposta integral de millora del clima inclusiu de l'aulaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem