Educar per a tots: proposta integral de millora del clima inclusiu de l'aula
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Educar per a tots: proposta integral de millora del clima inclusiu de l'aulaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Moliner García, María Odet; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2017Editor
Universitat Jaume IResum
Les formes de comportament molest i inadequat, són una font de conflictes dins de l’aula que no
afavoreixen l’atenció a la diversitat ni l’ambient educatiu perquè es donen els aprenentatges. Per
tant, com a primer ... [+]
Les formes de comportament molest i inadequat, són una font de conflictes dins de l’aula que no
afavoreixen l’atenció a la diversitat ni l’ambient educatiu perquè es donen els aprenentatges. Per
tant, com a primer pas per al foment d’una Educació Inclusiva és necessari saber llegir les
necessitats dels alumnes a través de la seua conducta, per tal de crear un clima de seguretat,
confiança i cooperació que ajude a crear un clima positiu i inclusiu. El present treball de final de
grau d’Educació infantil exposa una proposta d’intervenció integral basada en la Disciplina Positiva
destinada a una classe de 5 anys, per a millorar el clima inclusiu de l’aula. El pla d’acció té com a
objectiu disminuir la impulsivitat i agressivitat dels alumnes; fomentar la cohesió de grup; i
potenciar l’atenció i l’escolta, a través de la realització d’activitats en les quals a través de la
incorporació d’estratègies per a la resolució de conflictes, la implementació de tècniques
d’autocontrol, activitats cooperatives, i el foment de l’empatia i l’atenció, per mitjà de jocs de rol,
dinàmiques de grup i iniciació musical, afavorir un clima positiu i inclusiu. La investigació
desenvolupada pretén per mitjà de l’enregistrament de dades en la fase inicial, durant el pla
d’acció i al final de la intervenció, demostrar que a través de la implementació d’aquestes
tècniques basades en la Disciplina Positiva, els alumnes milloren la seua conducta respecte a les
observacions inicials, fomentant així un clima d’aula positiu que afavorisca la inclusió a l’aula. Els
resultats obtinguts per mitjà de l'anàlisi de dades demostren que les activitats cooperatives,
l'assumpció de responsabilitats, els jocs musicals d’atenció i escolta, milloren l’autoestima,
autocontrol i autodisciplina dels alumnes, de manera que paral·lelament millora el seu
comportament en ser més conscients i responsables del seu procés d’aprenentatge. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017.
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess