Seqüencies didàctiques per a aprendre llengua: anàlisi i millora d'un model
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/111361
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Seqüencies didàctiques per a aprendre llengua: anàlisi i millora d'un modelAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Torralba Miralles, Gloria; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2017-11-28Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present escrit és el resultat d'una reflexió sobre la vida professional de l'autor com a mestre.
Concretament sobre un model de seqüència didàctica per a ensenyar llengua. Aquest treball es
desenvolupa mitjançant ... [+]
El present escrit és el resultat d'una reflexió sobre la vida professional de l'autor com a mestre.
Concretament sobre un model de seqüència didàctica per a ensenyar llengua. Aquest treball es
desenvolupa mitjançant una metodologia qualitativa basada en la història de vida, l'estudi de casos i
la investigació-acció, com a eix fonamental, per tal d'aconseguir l'objectiu que no és altre que
avaluar el treball realitzat amb el model de seqüència didàctica esmentat i fer propostes d'avanç en
aquesta metodologia.
Després de realitzar un repàs ràpid per la història professional, observant l'evolució experimentada
en l'ensenyament de la llengua, es plantegen els fonaments psicopedagògics de la proposta de
seqüència i es presenta el model concret que s'analitza a continuació. L'anàlisi consisteix en la
presentació de quatre seqüències i la valoració del treball que hem desenvolupat a l'aula amb la seua
implementació. Aquest relat serveix per tal d'observar els resultats obtinguts i fer-ne una discussió
crítica.
Tot això es posa en contrast amb algunes propostes rebudes en l'estudi del Màster CIEL, de manera
especial la integració de llengües en l'ensenyament, nous avanços en la reflexió gramatical i la
incidència que hauria de tenir el discurs multimodal en el tractament de les llengües a l'aula.
Aquesta revisió condueix a noves línies de treball que convindria emprendre en el treball amb el
model de seqüència que s'ha presentat i a plantejar la necessitat d'aprofundir en la recerca sobre la
gramàtica escolar i la validesa de les seqüències didàctiques per realitzar aquesta tasca. [-]
Subject
Description
Treball final de Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües (Pla de 2013). Codi: SBC042. Curs acadèmic: 2016-2017
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: