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dc.contributor.authorCejudo Córdoba, Rafael
dc.date.accessioned2017-10-11T10:57:34Z
dc.date.available2017-10-11T10:57:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationCEJUDO CÓRDOBA, Rafael. Argumentos culturales para la responsabilidad social empresarial. Recerca. Revista de Pensament y Anàlisi, 2017, no 21, p. 107-130.ca_CA
dc.identifier.issn1130-6149
dc.identifier.issn2254-4135
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/169317
dc.description.abstractArts, literature or heritage –Culture– are influenced by business activities in a specific way. It is argued that the Corporate Cultural Responsibility –CCE– goes beyond patronage and sponsorship comprising the variety of business initiatives to meet the cultural demands of the company stakeholders and to address its impacts on Culture. The paper addresses the normative justification of CCE defending, on the one hand, that firms may alter the cultural life of a community not only through its business operations but also through actions of Corporate Social Responsibility. On the other hand, it is argued that companies have specific responsibilities regarding the promotion and protection of cultural goods since these goods are public or quasi-public goods, and because of the social and political role of companies.ca_CA
dc.description.abstractEl arte, la literatura o el patrimonio —la Cultura— son afectados de manera específica por la actividad empresarial. La Responsabilidad Cultural Empresarial —RCE— se refiere así a las distintas acciones de RSE que las empresas realizan para responder a las demandas culturales de sus grupos de interés y a los impactos generados en la Cultura. Respecto de la justificación normativa de la RCE, se defiende el derecho de las empresas a intervenir en la vida cultural de la sociedad no sólo escogiendo la Cultura como su actividad de negocio sino también como parte de sus acciones de RSE. Por otro lado, se argumenta que las empresas tienen responsabilidades específicas en la promoción y protección de los bienes culturales dado su carácter público o cuasi-público, y dado el rol social y político de las propias empresas.ca_CA
dc.format.extent23 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume I. Departament de Filosofia i Sociologiaca_CA
dc.relation.isPartOfRecerca: revista de pensament i anàlisi, 2017, núm. 21ca_CA
dc.subjectarteca_CA
dc.subjectpatrimonioca_CA
dc.subjectresponsabilidad social empresarialca_CA
dc.subjectbienes públicosca_CA
dc.subjectartsca_CA
dc.subjectheritageca_CA
dc.subjectcorporate social responsibilityca_CA
dc.subjectpublic goodsca_CA
dc.titleArgumentos culturales para la responsabilidad social empresarialca_CA
dc.title.alternativeCultural reasons for corporate social responsibilityca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/Recerca.2017.21.6
dc.relation.projectIDBENEB2 FFI2014-56391-P
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.e-revistes.uji.es/index.php/recerca/article/view/2324/2199ca_CA


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