Millora de la consciència emocional a l’aula d’infantil mitjançant el joc lúdic
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Millora de la consciència emocional a l’aula d’infantil mitjançant el joc lúdicAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Zorrilla Silvestre, Lorena; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2017-06-14Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Avui dia la societat està canviant, per tant l'escola deu donar resposta a aquestes demandes. Cada vegada són més les famílies que exigeixen la integració d'una educació emocional a l'escola, ja que a poc a poc es ... [+]
Avui dia la societat està canviant, per tant l'escola deu donar resposta a aquestes demandes. Cada vegada són més les famílies que exigeixen la integració d'una educació emocional a l'escola, ja que a poc a poc es noten els beneficis que proporciona aquesta als nens. En aquesta línia, el primer pas per tal de treballar l'educació emocional és la identificació de les emocions (Bisquerra, 2009). Amb aquest treball es pretén millorar la consciència emocional en una aula de 3 anys mitjançant el joc lúdic. La mostra està composta per 21 xiquets1 de 3 anys de l'escola Carles Salvador a Castelló de la Plana. Per poder aconseguir l'objectiu s'ha elaborat un programa organitzat en tres blocs: reconeixement de les emocions en ells mateixos, reconeixement de les emocions en diverses situacions i reconeixement de les emocions en els altres. Aquests blocs estan distribuïts en 9 sessions de 30-40 min, tres sessions per setmana, on es treballen 4 emocions bàsiques: tristesa, enuig, alegria i por. Hem realitzat la recollida de dades per mitjà d’un pre-test, un post-test i una avaluació continua. Per tal de recollir aquests resultats hem fet servir diversos instruments, com són: qüestionari de reconeixement de les emocions, qüestionari d’observació de reconeixement de les emocions, la fulla de pensar, un anecdotari i per últim un diari. Els resultats obtinguts als diferents instruments, mostren que la gran majoria d’alumnes han millorat en el reconeixement de les emocions, ja que comparant els resultats del pre i post, podem afirmar que hagut una incrementació d’encerts en tots ells després de la intervenció. Així doncs podem concloure que és possible millorar la consciència emocional mitjançant programes emocionals aplicats a l’escola. [-]
Nowadays society is changing, so the school must respond to these demands. More and more families are requiring the integration of emotional education at schools because it is gradually showing the benefits provided ... [+]
Nowadays society is changing, so the school must respond to these demands. More and more families are requiring the integration of emotional education at schools because it is gradually showing the benefits provided for the children. In this, the first step to work the emotional education is identifying emotions (Bisquerra, 2009). This project aims to improve emotional awareness in a classroom of three years old through playful game. The sample consists of 21 children from three years old from the school Carles Salvador in Castelló de la Plana. To achieve the objective, a program has been developed and organized in three sections: recognition of emotions in themselves, recognition of emotions in diverse situations and recognition of emotions in others. These sections are divided into nine sessions of 30-40 minutes, three times a week each one, in which four basic emotions are worked: sadness, anger, joy and fear. We have made the data collection by using a pre-test, post-test and a continue evaluation. To collect these results we have used various instruments, such as: recognition of emotions questionnaire, observation questionnaire of recognizing emotions, the sheet of thinking, a collection of anecdotes and finally a diary. The results obtained through these instruments show that the majority of students have improved in recognizing emotions, because considering the results of pre and post, we can say that there was an increase in the number of corrects answers after the project. So we can conclude that it is possible to improve the emotional awareness through emotional programs implemented in schools. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Educació Infantil | educació emocional | consciència emocional | competències emocionals | emocions bàsiques | emotional education | Childhood Education | emotional awareness | emotional competence | basic emotions
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
This item appears in the folowing collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
“Intervención en un aula de 4 años para reconocer, expresar y regular las emociones"
Torres Broseta, Olga Universitat Jaume I (2019-06-25)La educación emocional es un amplio tema que, actualmente, está cobrando importancia por la repercusión que ésta tiene sobre las personas y, sobretodo, en los niños. No obstante, todavía falta mucha información acerca de ... -
Desarrollo emocional en el aula de Primaria: Evaluación de la eficacia de una intervención
Catalán Coma, Mélani Universitat Jaume I (2015)La competencia emocional constituye una capacidad indispensable para lograr el éxito académico, laboral y social. Es por ello, que la escuela debería ser perseverante en el trabajo de la inteligencia emocional de los ... -
Propiedades psicométricas del Cuestionario de conciencia emocional en población infantil española
Ordóñez López, Ana; PRADO-GASCO, VICENTE; Villanueva, Lidón; González Barrón, Remedios Fundación Universitaria Konrad Lorenz (2016-09)La competencia emocional es la capacidad para percibir, expresar, comprender, regular y controlar nuestras emociones y las de los demás. La conciencia emocional es la competencia básica que permite el desarrollo del resto ...