Show simple item record

dc.contributor.authorLlopis Rodrigo, Andrea
dc.contributor.otherZorrilla Silvestre, Lorena
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2017-09-07T11:01:30Z
dc.date.available2017-09-07T11:01:30Z
dc.date.issued2017-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/168614
dc.description.abstractAvui dia la societat està canviant, per tant l'escola deu donar resposta a aquestes demandes. Cada vegada són més les famílies que exigeixen la integració d'una educació emocional a l'escola, ja que a poc a poc es noten els beneficis que proporciona aquesta als nens. En aquesta línia, el primer pas per tal de treballar l'educació emocional és la identificació de les emocions (Bisquerra, 2009). Amb aquest treball es pretén millorar la consciència emocional en una aula de 3 anys mitjançant el joc lúdic. La mostra està composta per 21 xiquets1 de 3 anys de l'escola Carles Salvador a Castelló de la Plana. Per poder aconseguir l'objectiu s'ha elaborat un programa organitzat en tres blocs: reconeixement de les emocions en ells mateixos, reconeixement de les emocions en diverses situacions i reconeixement de les emocions en els altres. Aquests blocs estan distribuïts en 9 sessions de 30-40 min, tres sessions per setmana, on es treballen 4 emocions bàsiques: tristesa, enuig, alegria i por. Hem realitzat la recollida de dades per mitjà d’un pre-test, un post-test i una avaluació continua. Per tal de recollir aquests resultats hem fet servir diversos instruments, com són: qüestionari de reconeixement de les emocions, qüestionari d’observació de reconeixement de les emocions, la fulla de pensar, un anecdotari i per últim un diari. Els resultats obtinguts als diferents instruments, mostren que la gran majoria d’alumnes han millorat en el reconeixement de les emocions, ja que comparant els resultats del pre i post, podem afirmar que hagut una incrementació d’encerts en tots ells després de la intervenció. Així doncs podem concloure que és possible millorar la consciència emocional mitjançant programes emocionals aplicats a l’escola.ca_CA
dc.description.abstractNowadays society is changing, so the school must respond to these demands. More and more families are requiring the integration of emotional education at schools because it is gradually showing the benefits provided for the children. In this, the first step to work the emotional education is identifying emotions (Bisquerra, 2009). This project aims to improve emotional awareness in a classroom of three years old through playful game. The sample consists of 21 children from three years old from the school Carles Salvador in Castelló de la Plana. To achieve the objective, a program has been developed and organized in three sections: recognition of emotions in themselves, recognition of emotions in diverse situations and recognition of emotions in others. These sections are divided into nine sessions of 30-40 minutes, three times a week each one, in which four basic emotions are worked: sadness, anger, joy and fear. We have made the data collection by using a pre-test, post-test and a continue evaluation. To collect these results we have used various instruments, such as: recognition of emotions questionnaire, observation questionnaire of recognizing emotions, the sheet of thinking, a collection of anecdotes and finally a diary. The results obtained through these instruments show that the majority of students have improved in recognizing emotions, because considering the results of pre and post, we can say that there was an increase in the number of corrects answers after the project. So we can conclude that it is possible to improve the emotional awareness through emotional programs implemented in schools.ca_CA
dc.format.extent34 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectEducació Infantilca_CA
dc.subjecteducació emocionalca_CA
dc.subjectconsciència emocionalca_CA
dc.subjectcompetències emocionalsca_CA
dc.subjectemocions bàsiquesca_CA
dc.subjectemotional educationca_CA
dc.subjectChildhood Educationca_CA
dc.subjectemotional awarenessca_CA
dc.subjectemotional competenceca_CA
dc.subjectbasic emotionsca_CA
dc.titleMillora de la consciència emocional a l’aula d’infantil mitjançant el joc lúdicca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record