Mostrar el registro sencillo del ítem
On és la diversitat familiar a l’escola?: una mirada intercultural
dc.contributor | Sales Ciges, Auxiliadora | |
dc.contributor.author | Vaquer Rubio, Elena Isabel | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2016-09-22T11:26:49Z | |
dc.date.available | 2016-09-22T11:26:49Z | |
dc.date.issued | 2016-06-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/162859 | |
dc.description | Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2015-2016 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest treball és l’exposició d’una proposta d’actuació en una aula de Primària per tal d’intentar substituir els judicis estereotipats pels judicis basats en l’anàlisi racional i el coneixement de la realitat. Després de descobrir en l’estudiantat de 3r del CEIP L’Albea de Vall d’Alba reaccions basades en prejudicis respecte de la diversitat sexual i familiar s’ha procedit a la visualització de models familiars emergents com ara la les famílies transnacionals, les monoparentals per elecció (masculines o femenines) o les homoparentals (per adopció o per tècniques de reproducció assistida) i d’altres no tan emergents com les reconstituïdes o les d’adopció per parelles heterosexuals. A partir de materials diversos com ara àlbums, llibres o documentals els xiquets i xiquetes d’aquesta aula han tingut la possibilitat d’una banda de descobrir altres realitats familiars, en la majoria dels casos diferents de les pròpies, i de l’altra, els ha permés adonar-se’n que, independentment dels membres que conformen una família o els rols que desenvolupen en elles, el més important és que els fills i filles d’eixes persones adultes se senten estimats i valorats. Els judicis derivats de les idees preconcebudes sobre la qualitat d’un model familiar respecte dels altres existents o sobre qualsevol altre aspecte social són difícils d’evitar però una adequada formació pot aconseguir-ho. Des de l’educació formal és possible i, a més necessari, abordar qüestions socials a partir dels continguts curriculars per a que esdevinguen habituals i es tracten amb normalitat. | ca_CA |
dc.format.extent | 33 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | Diversitat familiar | ca_CA |
dc.subject | Respecte | ca_CA |
dc.subject | Empatia | ca_CA |
dc.subject | Interculturalitat | ca_CA |
dc.subject | Model familiar | ca_CA |
dc.subject | Visibilitzar | ca_CA |
dc.subject | Inclusió | ca_CA |
dc.title | On és la diversitat familiar a l’escola?: una mirada intercultural | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840