Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorSales Ciges, Auxiliadora
dc.contributor.authorVaquer Rubio, Elena Isabel
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2016-09-22T11:26:49Z
dc.date.available2016-09-22T11:26:49Z
dc.date.issued2016-06-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/162859
dc.descriptionTreball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2015-2016ca_CA
dc.description.abstractAquest treball és l’exposició d’una proposta d’actuació en una aula de Primària per tal d’intentar substituir els judicis estereotipats pels judicis basats en l’anàlisi racional i el coneixement de la realitat. Després de descobrir en l’estudiantat de 3r del CEIP L’Albea de Vall d’Alba reaccions basades en prejudicis respecte de la diversitat sexual i familiar s’ha procedit a la visualització de models familiars emergents com ara la les famílies transnacionals, les monoparentals per elecció (masculines o femenines) o les homoparentals (per adopció o per tècniques de reproducció assistida) i d’altres no tan emergents com les reconstituïdes o les d’adopció per parelles heterosexuals. A partir de materials diversos com ara àlbums, llibres o documentals els xiquets i xiquetes d’aquesta aula han tingut la possibilitat d’una banda de descobrir altres realitats familiars, en la majoria dels casos diferents de les pròpies, i de l’altra, els ha permés adonar-se’n que, independentment dels membres que conformen una família o els rols que desenvolupen en elles, el més important és que els fills i filles d’eixes persones adultes se senten estimats i valorats. Els judicis derivats de les idees preconcebudes sobre la qualitat d’un model familiar respecte dels altres existents o sobre qualsevol altre aspecte social són difícils d’evitar però una adequada formació pot aconseguir-ho. Des de l’educació formal és possible i, a més necessari, abordar qüestions socials a partir dels continguts curriculars per a que esdevinguen habituals i es tracten amb normalitat.ca_CA
dc.format.extent33 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectDiversitat familiarca_CA
dc.subjectRespecteca_CA
dc.subjectEmpatiaca_CA
dc.subjectInterculturalitatca_CA
dc.subjectModel familiarca_CA
dc.subjectVisibilitzarca_CA
dc.subjectInclusióca_CA
dc.titleOn és la diversitat familiar a l’escola?: una mirada interculturalca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España

Ministerio Este proyecto ha recibido una ayuda de la Dirección General del Libro, Archivos y Bibliotecas del Ministerio de Cultura.
DSpace
Metadatos sujetos a :Public Domain | Información y consultas:biblioteca@uji.es | Centro de seguridad y privacidad | Nota legal
Universitat Jaume I - Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, España - Tel.: +34 964 72 87 61 Fax: +34 964 72 87 78