On és la diversitat familiar a l’escola?: una mirada intercultural
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
On és la diversitat familiar a l’escola?: una mirada interculturalAutoría
Tutor/Supervisor
Sales Ciges, AuxiliadoraTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2016-06-21Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball és l’exposició d’una proposta d’actuació en una aula de Primària per tal d’intentar substituir els judicis estereotipats pels judicis basats en l’anàlisi racional i el coneixement de la realitat.
Després ... [+]
Aquest treball és l’exposició d’una proposta d’actuació en una aula de Primària per tal d’intentar substituir els judicis estereotipats pels judicis basats en l’anàlisi racional i el coneixement de la realitat.
Després de descobrir en l’estudiantat de 3r del CEIP L’Albea de Vall d’Alba reaccions basades en prejudicis respecte de la diversitat sexual i familiar s’ha procedit a la visualització de models familiars emergents com ara la les famílies transnacionals, les monoparentals per elecció (masculines o femenines) o les homoparentals (per adopció o per tècniques de reproducció assistida) i d’altres no tan emergents com les reconstituïdes o les d’adopció per parelles heterosexuals.
A partir de materials diversos com ara àlbums, llibres o documentals els xiquets i xiquetes d’aquesta aula han tingut la possibilitat d’una banda de descobrir altres realitats familiars, en la majoria dels casos diferents de les pròpies, i de l’altra, els ha permés adonar-se’n que, independentment dels membres que conformen una família o els rols que desenvolupen en elles, el més important és que els fills i filles d’eixes persones adultes se senten estimats i valorats.
Els judicis derivats de les idees preconcebudes sobre la qualitat d’un model familiar respecte dels altres existents o sobre qualsevol altre aspecte social són difícils d’evitar però una adequada formació pot aconseguir-ho. Des de l’educació formal és possible i, a més necessari, abordar qüestions socials a partir dels continguts curriculars per a que esdevinguen habituals i es tracten amb normalitat. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2015-2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: