Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorAgut i Clausell, Fàtima
dc.date.accessioned2015-11-18T08:25:57Z
dc.date.available2015-11-18T08:25:57Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1139-1219
dc.identifier.issn2340-4930
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/140565
dc.description.abstractEl dolor femení ha estat un tema recurrent en els textos dramàtics, l’hem vist a l’escenari en totes les èpoques i autors, el dolor d’Antígona, d’Hècuba, d’Ofèlia, de Julieta, de la Mare Coratge, de Mariana Pineda, de Yerma i de les dones d’Opus Primum, víctimes dels horrors i les crueltats de la guerra. La història d’un desertor enemic i una jove d’un poble està emmarcada entre dos cors: per una banda els habitants del poble on ella viu i, per l’altra, l’exèrcit que l’ha envaït de manera violenta. El desertor pertany a l’exèrcit invasor, els dos joves protagonitzen el drama de cada guerra, de totes les guerres. Dones de diversa edat, del mateix poble, de la mateixa família són les protagonistes, personatges sense nom perquè, malauradament, són universals. Amb la jove se’ns mostren totes les joves de totes les guerres de tots els temps que, com elles, han patit i pateixen agressions de tot tipus i a les quals no se’ls està permès relacionar-se i molt menys estimar l’enemic.ca_CA
dc.description.abstractWomen’s suffering has been a recurrent topic in dramaturgy. It is a topic that we have seen on stage at all times and by all authors: the suffering of Antigone, Hecuba, Ophelia, Juliet, Mother Courage, Mariana Pineda, Yerma and the women in Opus Primum, victims of the horrors and cruelties of war. The story of an enemy deserter and a young woman of a village is framed on one side, by the inhabitants of the village where she lives and, on the other side, by the army that has violently invaded the village. The deserter belongs to the invading army, and together with the woman, both reflect the horror of the war, of all wars. Women of different ages, from the same village and from the same family are the main characters. All of them are characters without name because, unfortunately, they are universal characters. The young woman is a mirror of all young women of all wars and conflicts of all times. Women that, like her, have suffered and are suffering aggressions of all types and for which it is absolutely forbidden to love the enemyca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume I. Institut Universitari d' Estudis Feministes i de Gènereca_CA
dc.relation.isPartOfDossiers feministes; Núm.: 16ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectdolorca_CA
dc.subjectdonesca_CA
dc.subjectviolènciaca_CA
dc.subjectguerraca_CA
dc.subjectsufferingca_CA
dc.subjectwomenca_CA
dc.subjectviolenceca_CA
dc.subjectwarca_CA
dc.subject.otherDones -- Revistesca_CA
dc.subject.otherFeminisme -- Revistesca_CA
dc.titleDRAMATÚRGIES DEL DOLOR. EL CAS D’OPUS PRIMUM, UN CUENTO DE GUERRA, D’HADI KURICHca_CA
dc.title.alternativePAIN DRAMAS. THE INSTANCE OF OPUS PRIMUM, A WAR TALE BY HADI KURICHca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.e-revistes.uji.es/index.php/dossiers/article/view/1201/1076ca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem