Com impartir una Unitat Didàctica per augmentar l’atenció, l’interès i la participació de l’alumnat a les classes?
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Com impartir una Unitat Didàctica per augmentar l’atenció, l’interès i la participació de l’alumnat a les classes?Autoría
Tutor/Supervisor
Canales Leiva, Joaquim; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015-07-20Editor
Universitat Jaume IResumen
El Treball Fi de Màster (TFM) desenvolupat correspon a la modalitat 1 de la normativa
de TFM de la Universitat Jaume I titulada “Millora Educativa”. Aquesta proposta de
millora va dirigida als alumnes de l’assignatura ... [+]
El Treball Fi de Màster (TFM) desenvolupat correspon a la modalitat 1 de la normativa
de TFM de la Universitat Jaume I titulada “Millora Educativa”. Aquesta proposta de
millora va dirigida als alumnes de l’assignatura de Ciències de la Naturalesa d’un grup
de 1r d’ESO de l’IES Violant de Casalduch en Benicàssim per tal d’acabar o, almenys,
minimitzar la pèrdua d’atenció detectada en les classes, augmentant la participació i
l’interès d’aquests en les mateixes.
La metodologia que s’utilitza per realitzar aquest projecte és l’anomenada
“investigació-acció”, la qual es basa en proposar i aplicar un pla d’acció que puga
resoldre la problemàtica detectada, observar-lo contínuament per tal d’avaluar i
reflexionar sobre els canvis que es van produint, i seguidament proposar noves
millores educatives per començar el cicle de nou.
El pla d’acció que es proposa consisteix en elaborar una unitat didàctica (Les Plantes)
estructurant les classes de tal forma que s’aconseguisca que aquestes siguin més
dinàmiques i actives per l’alumnat, i que augmenti així el seu interès per l’assignatura.
Per poder assolir aquest objectiu es fa ús de les Tecnologies de la Informació i
Comunicació (TIC) per explicar d’una manera més vistosa, acolorida i esquematitzada
els continguts de la unitat didàctica. A banda, els alumnes realitzen activitats, tant
individuals com col·lectives, a classe i participen en jocs per recordar i repassar els
conceptes explicats. A més, seguint aquest propòsit, els alumnes realitzen manualment
un “blog” a casa com a resum dels continguts que s’expliquen a classe diàriament.
L’avaluació del projecte es basa en valorar la participació de l’alumnat en les activitats
fetes a l’aula a partir de les anotacions diàries de l’alumna en pràctiques i la visió
externa de la professora-tutora, en l’elaboració a casa del “blog”, en els resultats dels
exàmens i en la valoració de l’alumnat a la metodologia emprada a partir d’enquestes.
Finalment, després d’haver posat en pràctica aquest pla, hi ha que indicar que ha sigut
valorat positivament per part de l’alumnat i de la pròpia alumna en pràctiques ja que
s’ha pogut aconseguir els propòsits establerts inicialment. Concretament, ha contribuït
a augmentar l’atenció, la participació i l’interès cap a l’assignatura per part dels
alumnes, la qual cosa ha donat lloc a una millora en les qualificacions dels mateixos. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: