Com impartir una Unitat Didàctica per augmentar l’atenció, l’interès i la participació de l’alumnat a les classes?
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/138999/TFM_2014_garciaEster.pdf.jpg?sequence=9&isAllowed=y)
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Com impartir una Unitat Didàctica per augmentar l’atenció, l’interès i la participació de l’alumnat a les classes?Author (s)
Tutor/Supervisor
Canales Leiva, Joaquim; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2015-07-20Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El Treball Fi de Màster (TFM) desenvolupat correspon a la modalitat 1 de la normativa
de TFM de la Universitat Jaume I titulada “Millora Educativa”. Aquesta proposta de
millora va dirigida als alumnes de l’assignatura ... [+]
El Treball Fi de Màster (TFM) desenvolupat correspon a la modalitat 1 de la normativa
de TFM de la Universitat Jaume I titulada “Millora Educativa”. Aquesta proposta de
millora va dirigida als alumnes de l’assignatura de Ciències de la Naturalesa d’un grup
de 1r d’ESO de l’IES Violant de Casalduch en Benicàssim per tal d’acabar o, almenys,
minimitzar la pèrdua d’atenció detectada en les classes, augmentant la participació i
l’interès d’aquests en les mateixes.
La metodologia que s’utilitza per realitzar aquest projecte és l’anomenada
“investigació-acció”, la qual es basa en proposar i aplicar un pla d’acció que puga
resoldre la problemàtica detectada, observar-lo contínuament per tal d’avaluar i
reflexionar sobre els canvis que es van produint, i seguidament proposar noves
millores educatives per començar el cicle de nou.
El pla d’acció que es proposa consisteix en elaborar una unitat didàctica (Les Plantes)
estructurant les classes de tal forma que s’aconseguisca que aquestes siguin més
dinàmiques i actives per l’alumnat, i que augmenti així el seu interès per l’assignatura.
Per poder assolir aquest objectiu es fa ús de les Tecnologies de la Informació i
Comunicació (TIC) per explicar d’una manera més vistosa, acolorida i esquematitzada
els continguts de la unitat didàctica. A banda, els alumnes realitzen activitats, tant
individuals com col·lectives, a classe i participen en jocs per recordar i repassar els
conceptes explicats. A més, seguint aquest propòsit, els alumnes realitzen manualment
un “blog” a casa com a resum dels continguts que s’expliquen a classe diàriament.
L’avaluació del projecte es basa en valorar la participació de l’alumnat en les activitats
fetes a l’aula a partir de les anotacions diàries de l’alumna en pràctiques i la visió
externa de la professora-tutora, en l’elaboració a casa del “blog”, en els resultats dels
exàmens i en la valoració de l’alumnat a la metodologia emprada a partir d’enquestes.
Finalment, després d’haver posat en pràctica aquest pla, hi ha que indicar que ha sigut
valorat positivament per part de l’alumnat i de la pròpia alumna en pràctiques ja que
s’ha pogut aconseguir els propòsits establerts inicialment. Concretament, ha contribuït
a augmentar l’atenció, la participació i l’interès cap a l’assignatura per part dels
alumnes, la qual cosa ha donat lloc a una millora en les qualificacions dels mateixos. [-]
Subject
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Description
Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs acadèmic 2014-2015
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: