Educació per a la salut, realitat o ficció?
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Educació per a la salut, realitat o ficció?Autoría
Tutor/Supervisor
Meseguer Costa, SergioTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalFecha de publicación
2015-07-20Editor
Universitat Jaume IResumen
L’objectiu general d’aquest treball final de màster és conéixer els
comportaments i actituds amb la salut dels i les estudiants per tal de poder
avaluar la competència de l’Educació per a la Salut. La investigació ... [+]
L’objectiu general d’aquest treball final de màster és conéixer els
comportaments i actituds amb la salut dels i les estudiants per tal de poder
avaluar la competència de l’Educació per a la Salut. La investigació s’ha
desenvolupat en l’IES Bovalar de Castelló de la Plana. L’Educació per a la
Salut és qualsevol combinació d’experiències educatives dissenyades per a
predisposar, capacitar i reforçar adopcions voluntàries de comportaments
individuals o col·lectius que condueixen a la salut. Tracta d’oferir a l’alumnat
informació, producció d’actituds positives, promoció d’hàbits i comportaments
saludables. Ha de promoure la responsabilitat individual i col·lectiva per a la
presa de decisions a través de l’anàlisi de les alternatives i les seues
conseqüències i ha d’augmentar la capacitat d’interrelació.
Aquesta investigació sorgeix de la idea que l’Educació per a la Salut en
l’Educació Secundària és insuficient. Mitjançant la realització d’una enquesta
s’ha volgut realitzar una radiografia dels coneixements, inquietuds, temors i
competències adquirides durant el pas dels alumnes per l’Educació Secundària
Obligatòria. Avui en dia, l’educació ha de ser capaç de reaccionar i respondre a
les canviants necessitats i a les demandes que plantegen les persones i els
grups socials. L’educació ha de progressar i desenvolupar-se conjuntament
amb la comunitat, ja que l’educació és l’utensili per a millorar la condició
humana i de la vida col·lectiva. Les societats actuals atorguen gran importància
a l’educació que reben els jovents, perquè d’ella depén tant el benestar
individual com el col·lectiu. És aquesta la raó per la qual com a docent cal
reflexionar i conéixer quines són les necessitats que requereixen els nostres
estudiants, elements actius del procés d’ensenyament-aprenentatge, per poder
adquirir les competències bàsiques assignades en aquesta etapa [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP139. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess