La Inquisició a secundària: alfabetització en actituds per la pau i la tolerancia: eixida de camp i recursos didàctics
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
La Inquisició a secundària: alfabetització en actituds per la pau i la tolerancia: eixida de camp i recursos didàcticsAutoria
Tutor/Supervisor
Ramiro Roca, EnricTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2015-07-20Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest treball s’insereix dins de la modalitat 5 establerta en la normativa general
per al Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i
Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament ... [+]
Aquest treball s’insereix dins de la modalitat 5 establerta en la normativa general
per al Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i
Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’idiomes: planificació exhaustiva
d’eixida de camp acompanyada de l’elaboració de guies didàctiques o materials de
suport curricular que permetran connectar els continguts de l’especialitat aprofitant els
recursos educatius de l’entorn i la comunitat des d’una perspectiva multidisciplinar.
Els projectes integrats que contemplen eixides de camp o activitats didàctiques
capaces d’aprofitar l’entorn dels alumnes són una oportunitat excel·lent per dinamitzar i
potenciar un procés d’ensenyança i aprenentatge efectiu, ja que afavoreixen una
participació activa dels discents, possibiliten la construcció de coneixements i treballen
diverses competències en un marc multidisciplinar i enriquidor.
El tractament de la Inquisició a 2n de Secundària té per objectius encuriosir als
estudiants i afavorir a treballar la Història Medieval i Moderna de València; entendre la
multiculturalitat com un factor positiu; veure els perills de les persecucions ideològiques
i racials i treballar les competències socials i cíviques a partir de la valoració de la
tolerància, l’empatia, el respecte i la convivència. Aquest projecte entén que la
Inquisició no és només una temàtica del passat, sinó també una reflexió sobre el present
i una oportunitat per impulsar una cultura de pau a les aules.
La principal motivació inicial ha estat la d’establir ponts entre els interessos i
desconeixements dels alumnes i els continguts curriculars que venen marcats per la
legislació. L’alumnat demanda un major pes de la Història Social a partir del tractament
de temàtiques històriques que tinguin més a veure amb la quotidianitat de les vides dels
nostres avantpassats que no pas en un enfocament de la Història com una ciència
reduïda tan sols a personatges i dades cronològiques.
Aquesta planificació d’eixida de camp està oberta a qualsevol institut del País
Valencià interessat en desenvolupar-la en un curs de 2n de Secundària, atenent a les
especificitats i circumstàncies especials de cada classe. Les indicacions de l’eixida en
quan a recorregut, continguts, activitats i temporalització pretenen ser un model de
guiatge per a tot aquell professorat que vulgui engrescar-se en aquesta aventura. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs acadèmic 2014-2015
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess