L'educació de les acaballes de la Segona República als Masos de Morella: revivint l'escola dels Llivis
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
L'educació de les acaballes de la Segona República als Masos de Morella: revivint l'escola dels LlivisAutoría
Tutor/Supervisor
Moliner Miravet, Lidón; Martí Puig, ManuelTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015-07-20Editor
Universitat Jaume IResumen
El present article naix després de conjugar els relats de dos persones; un home i una
dona de 88 i 84 anys respectivament, que van conviure en una mateixa realitat
educativa. Aquestes dos persones van viure l’expe ... [+]
El present article naix després de conjugar els relats de dos persones; un home i una
dona de 88 i 84 anys respectivament, que van conviure en una mateixa realitat
educativa. Aquestes dos persones van viure l’experiència educativa d’una de les escoles
rurals del terme de Morella a les acaballes de la Segona República espanyola.
Concretament, va ser en la dena dels Llivis, una zona habitada pràcticament en la seua
totalitat per masovers i que entre moltes altres feines s’esforçaven per oferir un servei
educatiu als seus veïns i veïnes més joves. Així doncs, l’article intenta mostrar quines
eren les principals característiques d’aquest servei educatiu i conèixer quins eren els
factors i circumstàncies que el condicionaven. La persona encarregada de portar a terme
la tasca de l’ensenyament, la gran diversitat que hi havia en l’escola o el pas de la
Guerra Civil seran alguns dels temes que s’abordaran en aquesta investigació.
Observarem per tant, que la situació dels Llivis distava molt d’allò que es propugnava a
la resta de l’estat. [-]
This article comes from two stories, which were told by two people, a man of 88
years old and a woman of 84. Both had the same educational experience: they studied in
a rural school near Morella at the end of the ... [+]
This article comes from two stories, which were told by two people, a man of 88
years old and a woman of 84. Both had the same educational experience: they studied in
a rural school near Morella at the end of the Second Spanish Republic. This school was
located in “la dena dels Llivis”, an area mainly inhabited by tenant farmers who made
great efforts to educate the children who lived there. Therefore this article tries to show
which the main characteristics of this kind of education were and to get to know which
factors and circumstances determined it. The person who was in charge of the
education, the great diversity that could be found in the school or the civil war are some
of the subjects presented in this research. We will observe thus, that the situation lived
in “els Llivis” was very different than the one lived in the rest of the country [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Psicopedagogia | Máster Universitario en Psicopedagogía | Master's Degree in Educational Psychology | Experiència educativa | Masovers | Relats | Segona República | Diversitat | Guerra Civil | Educational experience | Tenant farmers | Stories | Second Republic | Diversity | Civil War
Descripción
Treball final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW021. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess