Listar por tema "higher education"
-
2 mamás y un hijo biológico: trabajando la diversidad familiar en la formación de maestros/as
Grupo de investigación: "Desarrollo e Investigación de la Educación en Andalucía" (2016)El objetivo del artículo es analizar las creencias y los recursos sobre la diversidad familiar de 49 estudiantes antes y después de cursar la asignatura Educación para la Diversidad del Grado de Maestro/a en Educación ... -
A Methodological and Evaluation Proposal for Teaching Information Systems in COVID-19 Pandemic
Routledge (2021-01-01)The global outbreak of the COVID-19 pandemic has heightened attention to e-learning based education models. In this regard, this study reports the methodology and evaluation for teaching a subject related to information ... -
A strategic approach of the crucial elements for the implementation of digital tools and processes in higher education
Wiley (2022-10-11)Implementation of digital tools and processes in Higher Education Institutions (HEIs) as an emergent activity depends on the sociomaterial relationships between institutional factors that dynamically interact with each ... -
Accommodating the Syllabus to Visually Impaired Students in the English Language Classroom: Challenges and Concerns
Universidad de Murcia (2021-06-29)The inclusion of students with disabilities in the education system results in content or assessment accommodations to suit the students’ special needs and to ensure they have acquired the objectives listed in the curriculum. ... -
Actas del congreso virtual : Avances en Tecnologías Innovación y Desafíos de la Educación Superior ATIDES 2020
Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions, (2021)Els entorns virtuals (educació a distància, e-Learning, blended Learning, laboratoris virtuals...), la globalització universitària (mobilitat virtual, educació global i multicultural, convenis interuniversitaris), cursos ... -
Altas Capacidades Intelectuales: ¿cómo las perciben los profesionales de la educación?
Publicaciones Didácticas (2018)La finalidad del trabajo es indagar sobre la información que tienen los colectivos que se ocupan de la educación con respecto a los alumnos/as de alta capacidad. La muestra fue de 241 informantes, concretamente 201 (83,40%) ... -
Analysis of the contributions to the SDGs of university students by degrees
IEEE (2022-11-17)The perception of the SDGs of the students of our degrees, who belong to different areas, has been analyzed through an online survey. The objective was not to know their knowledge, but we focused on knowing their opinion ... -
Análisis de la perspectiva digital en los marcos de competencias docentes en Educación Superior en España
Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia (AIESAD) (2022)A pesar de la relevancia de la competencia digital docente (CDD), poca literatura analiza los marcos genéricos de competencias docentes desde una visión digital. El objetivo principal de esta investigación es conocer la ... -
Análisis de las metodologías docentes con tecnologías digitales en educación superior: una revisión sistemática
AIESAD (Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia) (2023)En los últimos años se han producido cambios en la educación superior debidos a la adaptación al Espacio Europeo de Educación superior y la digitalización implicando una evidente necesidad de ... -
Applying Strategic Niche Management to understand how universities contribute to the development of social innovation niches: the case of the Social Innovation Scientific Park in Colombia
Universitat Jaume I. Departament de Filosofia i Sociologia (2018)Poca literatura ha analizado el papel de las universidades promoviendo y apoyando las innovaciones sociales de base. Este documento aborda esta brecha al examinar cómo las universidades contribuyen a la innovación social ... -
Aprender y enseñar competencias digitales en un entorno móvil: avances de una investigación aplicada a profesorado y alumnado universitario de Ciencias Sociales
Universidade de Brasília - UnB (2019)Se describe un proyecto interdisciplinar sobre competencias informacionales del estudiantado y profesorado universitario de Ciencias Sociales, orientado a crear programas disciplinares para el aprendizaje en un entorno ... -
Arte y Educación: Espacios comunes. Reflexiones en torno a la práctica artística Mapa dels desitjos
Universitat de València. Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives (2016)El siguiente artículo pretende identificar posibles espacios comunes entre arte y educación partiendo de la propuesta artística Mapa dels Desitjos[1] del colectivo Cràter[2]. Esta propuesta se llevó a cabo en el contexto ... -
Assessment of the use of preliminary concepts test and rubrics in practical learning at university
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2019-11-11)The high number of students and teachers in the laboratory practices of the course Theory of Machines and Mechanisms, shared by several engineering degrees at Universitat Jaume I, makes the teaching planning and evaluation ... -
Audio-visual material and Second Language Acquisition courses: An analysis for English Philology / English Studies
Universidad de Extremadura (2023)The use of audio-visual material in the second/foreign (L2) language classroom has been the focus of research in many studies to date, with findings generally pointing to benefits for the acquisition of the L2. However, ... -
Authentic experiential work in the socialisation of undergraduate students: an EHEA-framed epistemological consideration
Editorial Universitat Politècnica de València (2017)The European Higher Education Area (EHEA) is adamant about the role of employability in curriculum development and the overall education process of undergraduate students. This responds not only to the current emerging models ... -
Barriers to knowledge mobilisation: implications for responsible and inclusive research in higher education
Taylor and Francis Group (2023-08-30)From an understanding of knowledge mobilisation as a set of strategies that favour responsible and inclusive research, the aim of this paper is to identify the obstacles or barriers to carrying out such research in higher ... -
Bolonia y la COVID-19. Evidencias sobre la autonomía del estudiantado
Universitat Politècnica de València (2022)En los últimos años, surgen en España serias dudas acerca de si realmente se está potenciando la autonomía del alumnado en las aulas universitarias, tal y como promueve el Espacio Europeo de Educación Superior. La situación ... -
Brecha de género en la educación superior: reproduciendo estereotipos de género que apartan a las mujeres de los espacios de decisión a nivel global
Maite Fernández-Villa, Jorge Gutiérrez Goiria, Andrés Fernando Herrera, María José Martínez Herrero, Karlos Pérez de Armiño (2020-05)El ODS 4, Educación de calidad, de la Agenda 2030 fija, entre otras metas, eliminar las disparidades de género en la educación (meta 4.5) y asegurar, de aquí a 2030, el acceso igualitario de todos los hombres y las mujeres ... -
Bridging the gap between academic and policy-oriented activities in higher education institutions
Universitat Politècnica de València (2020)There are three different types of activities performed in higher education institutions that, taken together, form the components of a trilemma in higher education. These include traditional academic activities (research ... -
Communication of information in the digital age among social sciences students: Uncovering a synthetic indicator of performance
Emerald (2018)Purpose: The purpose of this paper is to analyze the informational behavior of a group of future professionals in the field of social sciences (SS), in terms of their competence in the communication–dissemination of ...