Listar por autoría "fd789235-13b3-4e02-a178-fa4138ef18ab"
Mostrando ítems 1-11 de 11
-
Address Forms and Politeness Markers in Spanish Students’ Emails to Faculty
Salazar-Campillo, Patricia Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA (2022)In the present era of global online communication, email exchanges are one the most common means of interaction between students and professors (Tseng, 2015). However, emails may convey an impolite tone if students do ... -
Comprehensible input and learning outcomes
Salazar-Campillo, Patricia Universitat Jaume I (1996)In Krashen’s terms, optimal input has to be comprehensible to the learner if we want acquisition to take place. An overview of the literature on input indicates two ways of making input comprehensible: the first one is ... -
EFL Students' Preferences Towards Written Corrective Feedback: An Exploratory Study on Age and Level of Proficiency
Orts Soler, Sara; Salazar-Campillo, Patricia El Grupo de Investigación Hum 0271 de la Junta de Andalucía y la Universidad de Jaén (2016)Corrective feedback (CF, henceforth) has been an issue of investigation in second language acquisition for a number of years now. In the English-as-aforeign-language classroom, students may have different preferences ... -
Factores que influyen en el aprendizaje del inglés en la tercera edad
Martí, Otilia; Alcón, Eva; Salazar-Campillo, Patricia Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (2012)Entre el alumnado que acude a la universidad para recibir una formación general se encuentran las personas mayores, un colectivo que presenta unas características muy específicas que inciden en el aprendizaje del inglés ... -
El género en correos electrónicos de petición con bajo nivel de imposición
Salazar-Campillo, Patricia UNED (2023-12-18)Desde hace ya unos años, la comunicación entre estudiantes universitarios y el profesorado se ha decantado por el correo electrónico frente a las tutorías presenciales. Estudios anteriores subrayan las dificultades que ... -
Investigacions transversals i integradores en Ciències Humanes i Socials
Pallarés Renau, María; Vellón Lahoz, Francisco Javier; Salazar-Campillo, Patricia Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions (2022)Recull part de les ponències presentades en les XXVI Jornades de Foment de la Investigació en Ciències Humanes i Socials, celebrades en línea el 14 de maig de 2021 organitzades per la Universitat Jaume I. -
La enseñanza de idiomas en los últimos cien años : métodos y enfoques [Ressenya]
Salazar-Campillo, Patricia Asociación Española de Lingüística Aplicada (2009)Resenya del llibre de Aquilino Sánchez, " La Enseñanza de idiomas en los últimos cien años : métodos y enfoques", SGEL, Madrid, 2009, 428 p. -
Refusal strategies : a proposal from a sociopragmatic approach
Salazar-Campillo, Patricia; Safont, Pilar; Codina-Espurz, Victòria Asociación Española de Lingüística Aplicada (2009)The aim of this paper is to present an open typology of refusal strategies which may be employed in the analysis of refusal performance from a discourse approach. We will first review previous research carried out on ... -
Requests in tourist information office service encounters: An analysis of directness and gender
Salazar-Campillo, Patricia; Orts Soler, Sara Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones (2018-12)Traditionally, the speech act of requesting has been regarded as a face-threatening act (Brown & Levinson, 1987) due to the impositive nature on the addressee’s negative face. Yet, in specific service encounters, requests ... -
Les societats diverses. Mirades interdisciplinàries des de les ciències humanes i socials
Salazar-Campillo, Patricia; Vellón Lahoz, Francisco Javier Publicacions de la Universitat Jaume I (2021)El conjunt de recerques recollides en aquest volum intenten donar respostes interdisciplinàries a problemes complexos de les societats culturalment, lingüísticament i socialment diverses. Des d'enfocaments propis de les ... -
Student-initiated email communication: an analysis of openings and closings by Spanish EFL learners
Salazar-Campillo, Patricia Universitat de Lleida (2018)Emails are one of the most widely-used forms of communication in the institutional context since they are pervasive in lecturer-student exchanges. This study analyzes opening and closing sequences in first-contact ...