Tres mestres, tres històries: la dimensió política, pedagògica i personal del docent, claus per a la transformació educativa
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/29747
comunitat-uji-handle3:10234/162747
comunitat-uji-handle4:
TESISMetadatos
Título
Tres mestres, tres històries: la dimensió política, pedagògica i personal del docent, claus per a la transformació educativaAutoría
Director/a
Moliner García, María Odet; Escobedo Peiro, PaulaPrograma de Doctorado
Programa de Doctorat en EducacióÓrgano responsable
Universitat Jaume I. Escola de DoctoratFecha de defensa
2023-11-24Editor
Universitat Jaume IPalabras clave
Identitat docent | Dimensió política docent | Dimensió pedagògica docent | Dimensió personal docent | Transformació educativa | Mètode biogràfic-narratiu | Teacher identity | Teacher political dimension | Teacher educational dimension | Teacher personal dimension | Educational transformation | Biographical-narrative method
Área de conocimiento
Páginas
613 p.Resumen
El problema d’investigació es situa en la figura del docent des de les seues dimensions política, pedagògica i personal. La finalitat principal és conèixer les trajectòries vital i professional de tres docents relac ... [+]
El problema d’investigació es situa en la figura del docent des de les seues dimensions política, pedagògica i personal. La finalitat principal és conèixer les trajectòries vital i professional de tres docents relacionades amb la renovació pedagògica, comprendre la seua pràctica docent i identificar quins elements de la identitat d’aquestes són importants en els processos de transformació educativa. Les participants del present estudi són tres docents de Castelló, de diferents etapes educatives, que estan estretament vinculades amb la renovació i la transformació pedagògica mitjançant la seua pràctica docent per generar una escola pública, democràtica, crítica i inclusiva. El resultat darrer d’aquesta investigació son tres històries de vida, amb les quals s’obté una visió conjunta i, al mateix temps, particular, sobre com s’ha desenvolupat la trajectòria docent i vital d’aquestes docents en els seus contextos respectius, destacant la rellevància de la dimensió personal per a una pràctica docent transformadora. [-]
The research problem is placed in the teacher's figure from his political, educational and personal dimensions. The main purpose is to learn about the life and professional careers of three teachers involved in ... [+]
The research problem is placed in the teacher's figure from his political, educational and personal dimensions. The main purpose is to learn about the life and professional careers of three teachers involved in pedagogical renewal, understand their teaching practice and identify which elements of their identity are important in educational transformation processes. The participants of this study are three teachers from Castelló, from different educational stages, who are closely linked to pedagogical renewal and transformation through their teaching practice to generate a public, democratic, critical and inclusive school. The ultimate result of this research is three life histories, with which one gains a joint and, at the same time, particular insight into how the teaching and vital career of these teachers has developed in their respective contexts, highlighting the relevance of the personal dimension to a transformative teaching practice. [-]
Derechos de acceso
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
Historias de vida: experiencia polifónica a cuatro voces. La experiencia docente para futuros docentes
Martí-Puig, Manuel; Balaguer Rodríguez, Patricia Universidad Autónoma de Madrid (2014)El siguiente artículo es fruto de análisis de cuatro historias de vida, una mujer y tres hombres, de las que interpretamos las siguientes variables, las infraestructuras, los materiales, la lengua y la relación familia-escuela ... -
Assetjament escolar i ciberassetjament: percepció, formació i estratègies d’intervenció en docents en actiu i docents en formació
Lahosa Enguix, Cristina Universitat Jaume I (2020-06-12)L’assetjament escolar és un maltractament entre iguals que es troba molt present en les aules dels centres escolars. Les noves tecnologies també han provocat que molts xiquets i adolescents en facen un mal ús per a ... -
El cambio climático en los docentes y en los/las futuros/as docentes de educación primaria
Vidal Estruch, Jesús Universitat Jaume I (2021-06-22)Este trabajo de final de grado se centra en la investigación del papel que juega un tema tan importante como es el Cambio Climático para los docentes y los futuros docentes. La situación medioambiental del planeta empeora ...