Tres mestres, tres històries: la dimensió política, pedagògica i personal del docent, claus per a la transformació educativa
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/29747
comunitat-uji-handle3:10234/162747
comunitat-uji-handle4:
TESISMetadata
Title
Tres mestres, tres històries: la dimensió política, pedagògica i personal del docent, claus per a la transformació educativaAuthor (s)
Doctoral Studies
Programa de Doctorat en EducacióResponsible entity
Universitat Jaume I. Escola de DoctoratDate of defense
2023-11-24Publisher
Universitat Jaume ISubject
Identitat docent | Dimensió política docent | Dimensió pedagògica docent | Dimensió personal docent | Transformació educativa | Mètode biogràfic-narratiu | Teacher identity | Teacher political dimension | Teacher educational dimension | Teacher personal dimension | Educational transformation | Biographical-narrative method
Keywords
Pages
613 p.Abstract
El problema d’investigació es situa en la figura del docent des de les seues dimensions política, pedagògica i personal. La finalitat principal és conèixer les trajectòries vital i professional de tres docents relac ... [+]
El problema d’investigació es situa en la figura del docent des de les seues dimensions política, pedagògica i personal. La finalitat principal és conèixer les trajectòries vital i professional de tres docents relacionades amb la renovació pedagògica, comprendre la seua pràctica docent i identificar quins elements de la identitat d’aquestes són importants en els processos de transformació educativa. Les participants del present estudi són tres docents de Castelló, de diferents etapes educatives, que estan estretament vinculades amb la renovació i la transformació pedagògica mitjançant la seua pràctica docent per generar una escola pública, democràtica, crítica i inclusiva. El resultat darrer d’aquesta investigació son tres històries de vida, amb les quals s’obté una visió conjunta i, al mateix temps, particular, sobre com s’ha desenvolupat la trajectòria docent i vital d’aquestes docents en els seus contextos respectius, destacant la rellevància de la dimensió personal per a una pràctica docent transformadora. [-]
The research problem is placed in the teacher's figure from his political, educational and personal dimensions. The main purpose is to learn about the life and professional careers of three teachers involved in ... [+]
The research problem is placed in the teacher's figure from his political, educational and personal dimensions. The main purpose is to learn about the life and professional careers of three teachers involved in pedagogical renewal, understand their teaching practice and identify which elements of their identity are important in educational transformation processes. The participants of this study are three teachers from Castelló, from different educational stages, who are closely linked to pedagogical renewal and transformation through their teaching practice to generate a public, democratic, critical and inclusive school. The ultimate result of this research is three life histories, with which one gains a joint and, at the same time, particular insight into how the teaching and vital career of these teachers has developed in their respective contexts, highlighting the relevance of the personal dimension to a transformative teaching practice. [-]
Rights
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Assetjament escolar i ciberassetjament: percepció, formació i estratègies d’intervenció en docents en actiu i docents en formació
Lahosa Enguix, Cristina Universitat Jaume I (2020-06-12)L’assetjament escolar és un maltractament entre iguals que es troba molt present en les aules dels centres escolars. Les noves tecnologies també han provocat que molts xiquets i adolescents en facen un mal ús per a ... -
Aprendizaje por competencias en la formación inicial docente. Estudio de guías docentes
Sánchez-Tarazaga, Lucía; Esteve-Mon, Francesc M. Eurasia Academic Publishing Group (2022)The aim of this research is to analyse the extent to which competency-based learning is reflected in the Master’s Degree in Secondary Education at a Spanish university. To this end, content analyses were carried out based ... -
Proyecto de Innovación y Mejora de la Calidad Docente para la formación de profesores y personal de apoyo docente
Gómez Gómez, Francisco Editorial Complutense. UCM (2016-04-12)En el Proyecto de “Innovación y Mejora de la Calidad Docente en Trabajo Social” desarrollado en la Escuela de Trabajo Social de la Universidad Complutense de Madrid, en el año 2005, recibieron formación en la plataforma ...