Listar UJI: Investigación por título
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Vicent Salvador Liern (1951-2023)
Institut d’Estudis Catalans (2024-02-12)Necrològica de Vicent Salvador Liern (1951-2023). La ciutat literària del ciutadà lingüista, literat, professor i poeta valencià Vicent Salvador Liern (Paterna (L’Horta), 1 de gener del 1951-València (L’Horta), 24 de gener ... -
Vicente Lloréns Poy. Vida y obra
Universitat Jaume I (2010-12-01)La presente tesis, de carácter biográfico, se enmarca en la tendencia actual en los estudios de Historia del Arte de revisión de la escultura y la estatuaria en el periodo contemporáneo, rescatando la figura del artista ... -
La victimización secundaria de la mujer que ha sufrido acoso sexual, acoso laboral o tratos vejatorios y degradantes, a cargo de su superior jerárquico funcionario público, en el procedimiento administrativo sancionador
Universidad del País Vasco (2017)The Statute of the Victim of Crime (2015) has de iu re supposed the loss of a magnificent opportunity t o solve a problem that is both real and transcendent, and which affects the women who are victims of domestic ... -
Victoria Cano: un viaje a través de los sentidos
Museu d’Art Contemporani Vicente Aguilera Cerni (MACVAC) (2018-03) -
Vida personal, laboral y familiar y tiempo de trabajo: mecanismos flexibilizadores "Clásicos" en la ley orgánica para la igualdad efectiva entre hombres y mujeres
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2009) -
La vida secreta de las palabras: de mujeres, narrativas y violencias
Associació Cinefòrum L’Atalante (2013-01)El objetivo de este artículo es examinar cómo La vida secreta de las palabras constituye un caso innovador por intentar menoscabar, a través de diversas estrategias fílmicas, la violencia cultural que permea la narrativa ... -
Video corrections of undergraduate teaching lab reports
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2019-03-11)Here it is presented a new methodology based on using video recordings for the evaluation and marking of lab reports in the undergraduate teaching labs. Students are typically requested these reports at each lab session. ... -
Video Games and Outdoor Physical Activity for the Elderly: Applications of the HybridPLAY Technology
MDPI (2018-10-14)The incorporation of the elderly into digital leisure has been especially driven by the development of games and applications that link the experience of play with beneficial effects for the user. Some of these benefits ... -
Videoarte: mito, género, posmodernidad
Universitat Jaume I (2022-03-10)La historia del videoarte ha sido construida desde una perspectiva reduccionista, fundamentada en la figura de genios creadores, desplazando un análisis crítico sobre las producciones realizadas por mujeres. Asimismo, el ... -
Videoconferencing psychotherapy during the pandemic: exceptional times with enduring effects?
Frontiers Media (2021)With the advent of COVID-19, a sudden, unexpected, and forced shift has been produced in the field of psychotherapy. Worldwide, many therapists closed their offices and started to deliver psychotherapy online through a ... -
Videogame-based group therapy to improve self-awareness and social skills after traumatic brain injury
BioMed Central (2015-01)Background: This study determines the feasibility of different approaches to integrative videogame-based group therapy for improving self-awareness, social skills, and behaviors among traumatic brain injury (TBI) victims ... -
Videojuegos de universos persistentes : la comunicación en la construcción de una vida virtual
Universidad de Sevilla (2009)Games based on virtual universes are turning into public places where thousands of players share their leisure time. Interaction is the key for the success of these platforms. However, the relationship between them and ... -
Videojuegos e imagen del poder. Continuidad y variación en el lenguaje videolúdico: las representaciones históricas y ficcionales del poder
Universidad Rey Juan Carlos (2023-04)La tradición cultural convencionalizada de las imágenes del poder posee su propia representación en el mundo videolúdico. Los videojuegos dan continuidad a numerosos estereotipos y temas de encuadre que tienen un largo ... -
Videojuegos y cambio climático: diseño de un living lab para la cocreación entre arte y ciencia
(2021)Los videojuegos se han erigido en un universo de gran eficacia para la creación de productos culturales contemporáneos y para el fomento de sinergias entre disciplinas como el arte, el audiovisual, la ciencia o la ... -
Videosurveillance, data protection and urban security
Università degli Studi "Roma Tre" (2011)Capturing and processing images for surveillance purposes is a very widespread practice in our society. In general, video surveillance is used to ensure the security of assets and people, or in business environments to ... -
Vidriados cerámicos fotoactivos
Universitat Jaume I (2008-11-28)El estudio de la capacidad fotocatalítica de precursores cerámicos como el silicato de circonio y tres tipos de fritas de uso común en la producción industrial (monoporosa, bicocción y porcelánico). Conocida la capacidad ... -
View-dependent pruning for real-time rendering of trees
Elsevier (2011-04)The main problem in the real-time rendering of vegetation is the massive amount of primitives to be rendered. These primitives are needed to fully describe the geometry of the plants. However, some of them are not visible ... -
View-Dependent Tessellation and Simulation of Ocean Surfaces
Hindawi Publishing Corporation (2014-02)Modeling and rendering realistic ocean scenes have been thoroughly investigated for many years. Its appearance has been studied and it is possible to find very detailed simulations where a high degree of realism is achieved. ...