Listar Departament: Administració d'Empreses i Màrqueting por título
-
Industries, frameworks, and key drivers of lean startup: a systematic literature review
TEC: Tecnológico de Costa Rica (2024-05-03)Lean Startup provides an iterative, hypothesis-driven approach to business creation and product development, promoting data-driven decision-making by involving potential users and customers during the development cycle. ... -
Influence of the Internet on Retailer's perceived quality in the generation of retailer's brand equity
(2021-03-05)This study analyses the relationship between the different components of the retailer's brand equity, as well as the influence that the use of internet has on the formation of retailer’s brand equity. As some authors point ... -
Influences of intermediation of support institutions on innovativeness and organizational performance
Future Studies Research Journal: Trends and Strategies (2021-01-01)Purpose: Identify the influence of relationships with support institutions on innovativeness and organizational performance. Theoretical framework: The innovation intermediaries are organizations that act as a link ... -
Influencia de la actividad relacional inter e intraequipos en el rendimiento
Neopatria (2016)En este trabajo, hemos analizado la evolución de las relaciones interpersonales de un grupo de estudiantes. La investigación se ha llevado a cabo en una asignatura de último año del grado Administración de Empresas que ... -
La influencia de la innovación tecnológica sobre el significado del trabajo en trabajadores del sector cerámico
Universitat Jaume I (1995) -
La influencia de la percepción del entorno sobre los estilos de planificación y la amplitud del plan de marketing. Una aplicación a la distribución minorista de no alimentación
Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing (2002)The aim of this paper is to determine the influence of retailer environment perception on corporate planning styles and the extent of the retailer marketing plan. First, we carry out a theoretical review of the three ... -
Influencia de las dimensiones de la capacidad de absorción en el desarrollo de nuevos productos en un contexto de distrito industrial: un estudio empírico al caso del textil valenciano
Asociación Española de Ciencia Regional (2010)El presente trabajo integra diversas perspectivas vinculadas a la competitividad empresarial como son la innovación, el territorio y la capacidad de absorción. Hemos pretendido contrastar el efecto de la capacidad de ... -
Influencia de las orientaciones emprendedora y al mercado en los resultados de las nuevas empresas internacionales belgas y españolas
Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing (2009-09)This paper aims to further the study of the factors that influence the international competitive position of international new ventures, and consequently, their international performance. We specifically analyse the role ... -
Influencia de las prácticas de recursos humanos en la flexibilidad de los empleados
Elsevier (2013-10)Los entornos competitivos actuales han generado un creciente interés por la flexibilidad de los empleados en las empresas. Investigaciones recientes han diferenciado entre 2 tipos de flexibilidad: flexibilidad en los ... -
Influencia del compromiso y de la experiencia del consumidor en la creación de valor de marca del comercio detallista
Universia (2022)El principal objetivo de este estudio es analizar la influencia que el compromiso (engagement) y la experiencia del consumidor tienen en la creación de valor de marca (brand equity) para el comercio detallista a través de ... -
Innovaciones y prácticas organizativas como determinantes de la competitividad
Ministerio de Industria, Energía y Turismo (2014)El debate sobre los determinantes de la competitividad y la gran cantidad de intereses surgidos a su alrededor envuelven su estudio de gran complejidad. Sin embargo, la necesidad de conocer sus antecedentes es clave para ... -
Innovarquía: la importancia del "Jedi"
Planeta De Agostini (2018-08)¿Cómo deberían ser las personas que trabajan en una innovarquía u organización altamente innovadora? Este artículo trata de describirlas, denominándolas 'jedis', y las compara con los otros dos tipos de comportamientos más ... -
Innovation in the Agri‐Food sector: Exploiting opportunities for Industry 4.0
Wiley (2021)Agri‐Food producers have a responsibility to provide safe, secure and sustainable food in a world characterized by disruption and increasing intolerance of waste along supply chains. As such, it is critical that they adopt ... -
Innovation policy instruments through the lens of open innovation. An analysis in the Spanish context
Universitat de Barcelona (2020)Open innovation (OI) involves the deliberate use of external and internal knowledge flows by organisations in order to accelerate their innovations and expand the markets for the external use of innovations. Despite the ... -
Integrating SDGS into the operations management course
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2024-03-04)Purpose: In 2015, the United Nations approved the 2030 Agenda establishing Sustainable Development Goals (SDGs) to address a series of key challenges in order to achieve a sustainable world. In the same year, universities ... -
Integration: Attitudes, patterns and practices
Emerald (2013-04)Purpose: This work has two main objectives: 1) to obtain a set of scales for measuring the patterns, attitudes and practices of integration that can be extrapolated to different scopes (both internal and external) and ... -
Inteligencia emocional y engagement en estudiantes de medicina: un estudio comparativo en tres países
Universidad de Chile (2021-06-17)En este estudio se analiza la relación entre inteligencia emocional (IE) y el engagement académico en estudiantes de medicina. La inteligencia emocional se evalúa mediante la escala WLEIS y el engagement con la escala ... -
Intended Ties with Local Institutions as a Factor in Innovation: An Application to Spanish Manufacturing Firms
Taylor & Francis (2008)In this paper we seek to check for a number of interactions between firms and external environment. We aim to contribute to the discussion on the role of the regional environment in a firm’s innovation performance. We ... -
Interactive effects of internal brokerage activities in clusters: The case of the Spanish Toy Valley
Elsevier (2016-05)This study focuses on how different brokerage roles affect innovation by co-located firms. The study takes into account the effects of the interaction between brokerage activities and the firm's absorptive capacity and ...