Listar Departament: Administració d'Empreses i Màrqueting por autoría "8c588d84-c270-4647-844f-3790f1947c5a"
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La influencia de la percepción del entorno sobre los estilos de planificación y la amplitud del plan de marketing. Una aplicación a la distribución minorista de no alimentación
Vallet-Bellmunt, Teresa; Mollá Descals, Alejandro Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing (2002)The aim of this paper is to determine the influence of retailer environment perception on corporate planning styles and the extent of the retailer marketing plan. First, we carry out a theoretical review of the three ... -
Integration: Attitudes, patterns and practices
Vallet-Bellmunt, Teresa; Rivera Torres, Pilar Emerald (2013-04)Purpose: This work has two main objectives: 1) to obtain a set of scales for measuring the patterns, attitudes and practices of integration that can be extrapolated to different scopes (both internal and external) and ... -
Key factors in shopping centre management: evidence from Spain
Frasquet Deltoro, Marta; Vallet-Bellmunt, Teresa; Gil Saura, Irene Taylor & Francis (2002)This paper aims to highlight the importance of adopting a strategic approach to shopping centre management as competition in the industry becomes more intense. The starting point is a reflection on the sources of competitive ... -
Las estrategias del comercio especializado
Vallet-Bellmunt, Teresa; Mollá Descals, Alejandro Ministerio de Economía y Competitividad (2006)Este trabajo presenta una revisión y actualización de las estrategias empleadas por los minoristas especializados en su lucha competitiva con los minoristas generalistas. En un primer apartado se delimita el concepto de ... -
Las relaciones en la cadena de suministro no son tan peligrosas
Vallet-Bellmunt, Teresa Universia (2010)This paper analyzes how, using the integration strategy, the relationships in a supply chain can be hepful for their members´ logistics, marketing and even corporative performance. With the “Arcs of Integration” we study ... -
Los factores clave en la gestión estratégica de centros comerciales
Frasquet Deltoro, Marta; Vallet-Bellmunt, Teresa Ministerio de Economía y Competitividad (2001)Este trabajo quiere resaltar la importancia que adquiere la gestión estratégica de los centros comerciales, en un momento en que la competencia entre ellos se intensifica notablemente. El enfoque de estudio adoptado parte ... -
El móvil en las universidades como instrumento de respuesta de audiencias.
Vallet-Bellmunt, Teresa; Rivera Torres, Pilar; Vallet-Bellmunt, Ilu; Bel-Oms, Inmaculada; Zubiria-Ferriols, Edurne; Martínez-Fernández, M. Teresa Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d’investigació Didàctica y Multimèdia (2019-06)The Internet and the introduction of multimedia in the classroom allow students to experience situations that complement their training. In recent years, the term mobile learning (m-Learning) has become popular in educational ... -
Principios de marketing estratégico
Vallet-Bellmunt, Teresa; Vallet-Bellmunt, Toni; Vallet-Bellmunt, Ilu; Casanova Calatayud, Emilia; del Corte Lora, Víctor; Estrada, Marta; Fandos, Juan Carlos; Gallart Camahort, Valentín; Monte Collado, Pilar Universitat Jaume I (2015) -
La producción científica sobre distribución comercial en España, 1990-2000
Vallet-Bellmunt, Teresa; Frasquet Deltoro, Marta; Gil Saura, Irene; Mollá Descals, Alejandro Ministerio de Economía y Competitividad (2002)Este trabajo presenta una revisión bibliográfica de la investigación académica sobre distribución comercial publicada en España en el horizonte temporal de 1990 a 2000. Tras una revisión de los trabajos sobre el estado de ... -
Propuesta y validación de escalas para la integración externa con proveedores y clientes : una aplicación en la industria textil valenciana
Expósito-Langa, Manuel; Nicolau Juliá, Débora; Vallet-Bellmunt, Teresa Universidad Politécnia de Madrid (2011)La integración externa refleja el grado en que las actividades logísticas de una empresa están interrelacionadas con las de sus proveedores y clientes dentro de la cadena de suministro. Sin embargo, se observa que no existe ... -
¿Qué visión tienen de su entorno los minoristas españoles?
Vallet-Bellmunt, Teresa Mercasa (2001)En este estudio se realiza una investigación conjunta de los distintos elementos del entorno minorista, desde la perspectiva de los minoristas y aplicado al subsector minorista de no alimentación. -
Reporting Sustainable Development Goal 12 in the Spanish food retail industry. An analysis based on Global Reporting Initiative performance indicators
Vallet-Bellmunt, Teresa; Fuertes, Iluminada; Flor, M. Luisa Wiley (2023)Companies play a significant role in addressing the challenges of the SustainableDevelopment Goals (SDGs), and sustainability reporting is a strategic tool for decisionmaking and impact disclosure. This study assesses food ... -
Research trends in retailing: a comparative approach Spain-Europe-USA
Frasquet Deltoro, Marta; Gil Saura, Irene; Mollá Descals, Alejandro; Vallet-Bellmunt, Teresa Emerald (2002)This paper describes the evolution of research in retailing comparing three different geographic regions: Spain, Europe and the United States. Working on the basis of a bibliographic review of the academic research ... -
Supply chain management: A multidisciplinary content analysis of vertical relations between companies, 1997–2006
Vallet-Bellmunt, Teresa; Martínez-Fernández, M. Teresa; Capó Vicedo, Josep Elsevier (2011)The aim of this work is to contribute to a better understanding of the research conducted on supply chain management (SCM) at a multidisciplinary level. To this end, a content analysis was performed of the most significant ... -
Tendencias de la investigación en distribución comercial en España
Mollá Descals, Alejandro; Gil Saura, Irene; Frasquet Deltoro, Marta; Vallet-Bellmunt, Teresa Mercasa (2002)Este trabajo ha pretendido contribuir a la reflexión acerca de los temas que más han interesado a los investigadores en distribución comercial en la última década, con el objetivo de, revisada la investigación hasta ... -
The Ceramic Tile District, its Evolution and Possible Future Alternatives - a Comparison of Italy and Spain
Molina-Morales, F. Xavier; Vallet-Bellmunt, Teresa Verlag Schmid (2009)Territorial agglomerations have been paradigmatic examples of localised knowledge and endogenous development that are capable of containing the whole value chain of the respective production processes [1, 2]. Nevertheless, ... -
The Present State of Research into Industrial Clusters and Districts. Content Analysis of Material Published in 1997–2006
Martínez-Fernández, M. Teresa; Capó Vicedo, Josep; Vallet-Bellmunt, Teresa Taylor & Francis (2012)In recent years, researchers around the world have shown a growing interest in companies operating in the same industrial sector located within geographic areas, and this in turn has sparked a scientific debate on whether ... -
The relationship between logistics and marketing performance in the supply chain. Different paths for manufacturers and distributors
Vallet-Bellmunt, Teresa; Rivera Torres, Pilar Universidad Camilo José Cela (2018)The aim of this paper is to study the relationships between Marketing and Logistics Performance in a context of inter-organisational integration to search for differences between Manufacturers and Distributors. The ...