• closedAccess   Does Gender Affect Coping Strategies Leading to Well-being and Improved Academic Performance? 

      Martínez, Isabel M.; Meneghel, Isabella; Peñalver González, Jonathan Elsevier (2019)
      The interest in developing a high-quality educational system requires constant research on different aspects of diversity (e.g., gender). The aim of this study is twofold: (1) to analyze the use of different coping ...
    • openAccess   Individual and group antecedents of job satisfaction: a one-lab multilevel study 

      Martinez, Isabel M.; Cifre, Eva Universidad de Murcia (2016)
      Este estudio examina el efecto simultaneo de variables individuales (autoeficacia) y grupales (cohesión y diversidad de género) en la satisfacción. Se llevó a cabo un estudio de laboratorio con 373 estudiantes universitarios ...
    • openAccess   Jubilación ¿Existen actividades que faciliten la transición? 

      Sanchez-Gomez, Martin; Belloch Tello, Irene; Ortiz Aguilar, Maria del Carme; González Fernández, Paula; BRESO, EDGAR Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions (2020)
      Son diversas las investigaciones que han estudiado las diferentes etapas que hay en la jubilación y los estados de ánimo asociados a estas, frecuentemente percibidos de forma negativa. Sin embargo, pese a haberse descubierto ...
    • closedAccess   University faculty and work-related well-being: the importance of the triple work profile 

      Vera Perea, María; Salanova, Marisa; Martin-del-Rio, Beatriz Education & Psychology I+D+i (2010-09)
      The main aim of this study is to test wether different university faculty work profiles (i.e. teaching, research and management) relate with the experience of well-being at work (i.e. burnout, work engagement and intrinsic ...