ListarPSI_Articles por tema "academic performance"
Mostrando ítems 1-10 de 10
-
Análisis de las necesidades psicológicas básicas del estudiante de psicología, y su relación con las estrategias de aprendizaje de evitación y el rendimiento académico
Universitat Jaume I (2015)Este trabajo de investigación pretende estudiar la relación entre el grado de satisfacción de las necesidades psicológicas básicas, las estrategias de aprendizaje de evitación y el rendimiento académico de los estudiantes. ... -
Does Gender Affect Coping Strategies Leading to Well-being and Improved Academic Performance?
Elsevier (2019)The interest in developing a high-quality educational system requires constant research on different aspects of diversity (e.g., gender). The aim of this study is twofold: (1) to analyze the use of different coping ... -
How Psychological Capital Mediates Between Study–Related Positive Emotions and Academic Performance
Springer (2018-01)The present study, based on broaden–and–build theory, examines the relationship between study–related positive emotions and academic performance, and the mediating role of psychological capital in this relationship. A ... -
Learning goal orientation and psychological capital among students: A pathway to academic satisfaction and performance
Wiley (2021-03-05)This study explores the mediating role of psychological capital (PsyCap) in the association between learning goal orientation (LGO), academic satisfaction, and performance among college students. We suggest that PsyCap ... -
Linking positive emotions and academic performance: The mediated role of academic psychological capital and academic engagement
Springer (2019-02-22)The present study examined the relationship between positive emotions and academic performance, and the mediated role played by academic psychological capital and academic engagement, in a sample of 497 Chilean high school ... -
Un programa de intervención basado en la autoestima: análisis de una experiencia
Universitat Rovira i Virgili (1993)En este artículo se describe un programa de intervención centrado en las variables de autoestima, ajuste, rendimiento y clima en el aula. Han participado 192 alumnos y 14 profesores del ciclo superior de un colegio público ... -
Promoting academic satisfaction andperformance: Building academic resiliencethrough coping strategies
Wiley (2019)The aim of this article is twofold: (a) to validate thepsychometric properties of the Academic Resilience Scale(AR‐S) in a Spanish university context; and (b) to test amodel where different coping strategies are antecedents ... -
Revisión sistemática del efecto de las funciones ejecutivas en el rendimiento académico
Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions (2020)La neurociencia educativa es un campo de investigación interdisciplinar que busca traducir los resultados de la investigación en neurociencia, para comprender los efectos de la educación en el cerebro y mejorar las ... -
The strengthening starts at home: Parent–child relationships, psychological capital, and academic performance – a longitudinal mediation analysis
Springer (2020-07-01)This longitudinal study examines how academic psychological capital mediates between parent–child relationships and academic performance in a group of high school students. The sample consisted of 402 students (217 girls ... -
Validación en español del Questionnaire on Teacher Interaction en los cursos superiores de educación primaria (QTI-P) y cómo esta interacción influye en el rendimiento académico
Editum - Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (2021)The Questionnaire on Teacher Interaction (QTI, Wubbels et al., 1985) se basa en el Modelo Interpersonal de la Conducta del Profesor (MITB, en inglés) y mide las interacciones del maestro con el alumnado percibidas por ...