Listar PSI_Articles por tipo de documento "info:eu-repo/semantics/article"
-
Antecedents of academic performance of university students: academic engagement and psychological capital resources
Taylor & Francis (2019-06-18)Predicting academic performance is of key importance to the success, wellbeing and prosperity of students, their families, the economy, and the society at large. This study investigates the relationship between academic ... -
Aportaciones desde la Psicología Organizacional Positiva para desarrollar organizaciones saludables y resilientes
Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España (2016)El objetivo de este trabajo es presentar los principales resultados obtenidos por el equipo de investigación WANT Prevención Psicosocial y Organizaciones Saludables sobre el Modelo HERO (HEalthy & Resilient Organizations) ... -
Apoyo social formal en colectivos con dificultades de inserción laboral
Universitat Jaume I (2003) -
Applications of Hypnosis as an Adjuvant in Oncological Settings: A Systematic Review
Taylor & Francis (2023)Previous research has shown promising results in using hypnosis to treat various symptoms and side effects of medical treatments. The objective was to identify studies that use hypnosis as an adjuvant to evidence-based ... -
El aprendizaje de la amistad en la Educación Primaria. Un procedimiento intensivo para ayudar a los niños rechazados a hacer amigos
Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental (2013)This article describes the intervention program Friendship Learning, based on the program Pair Counseling which Karcher developed from Selman's model. The aim of the Friendship Learning is to help the child coordinate ... -
Aprendizaje de la amistad: Aplicación de un método de intervención por parejas propuesto por Robert Selman
Universitat Jaume I (2015)El Aprendizaje de la Amistad es una adaptación de los trabajos de Pair Therapy de Robert Selman a partir de su reciente aplicación por Karcher y colaboradores, el Pair Counseling. El equipo GREI de investigación, ha ... -
Aproximación Conceptual a las Relaciones Escuela-Familia
Sociedad Española de Pedagogía (1998)Los niños crecen, aprenden y se desarrollan tanto en casa como en la escuela. La colaboración entre la escuela y la familia ha mostrado tener efectos positivos ; sin embargo, los niveles, la variedad y el respaldo legislativo ... -
Are Coping Strategies, Emotional Abilities, and Resilience Predictors of Well-Being? Comparison of Linear and Non-Linear Methodologies
MDPI (2022-06-18)Emotional intelligence (EI), problem-oriented coping, and resilience have been deeply studied as psychological predictors of wellbeing in stressful daily situations. The aim was to find out whether coping, EI, and resilience ... -
Area children with Specific Language Impairment competent with the pragmatics and logic of quantification?
Elsevier (2011-04)Specific Language Impairment (SLI) is understood to be a disorder that predominantly affects phonology, morphosyntax and/or lexical semantics. There is little conclusive evidence on whether children with SLI are challenged ... -
Asamblea de madres y padres: construyendo una escuela intercultural inclusiva
Centre d'Estudis Vall de Segó (2008)La construcción de una escuela intercultura inclusiva implica una transformación de la cultura y la organización de los centros educativos. Este proceso pasa por una serie de etapas que requieren forzosamente del análisis ... -
Assessment of Social Self-perceptions of Acceptance and Enmity in Children with Attention-Deficit/ Hyperactivity Disorder
SAGE Publications Ltd (2021)This study analyzes the self-perceptions of social competence in children with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD). It compares two groups of participants, children with ADHD (N=20) and children without ADHD ... -
Association between CCC-2 and Structural Language, Pragmatics, Social Cognition, and Executive Functions in Children with Developmental Language Disorder
MDPI (2021-02-09)Background: Developmental Language Disorder (DLD) is diagnosed when the child experiences problems in language with no known underlying biomedical condition and the information required for its correct evaluation must be ... -
Atemorizar al Magisterio. (¿Sólo a los maestros?)
Centre d'Estudis Vall de Segó (2008)Los resultados socio-políticos que se dieron tras la contienda civil española no fueron algo esencialmente diferente a los que se habían estado dando recurrentemente en la política española durante el anterior siglo y ... -
Aulas como contextos de aceptación y apoyo para integrar a los alumnos rechazados
Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental. (2013)The GREI Team (Grupo interuniversitario de investigación del Rechazo Entre Iguales en contextos escolares) has been working for several years to formulate a comprehensive response to the objective ... -
Autism and Faux Pas. Influences of Presentation Modality and Working Memory
Cambridge University Press (2019-04-01)People diagnosed with an autism spectrum disorder (ASD) often have difficulties on Theory of Mind (ToM) tasks involving social situations, such as ‘faux pas’. The objective of this study was to find the modality of ... -
Autoeficacia en mujeres líderes, una revisión sistemática
Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions (2023)Aunque cada vez existan más mujeres líderes, todavía continúa siendo una cifra demasiado baja en comparación con el número de hombres en puestos líderes. ¿Por qué continúan existiendo pocas mujeres en puestos de ... -
Autoeficacia para la búsqueda de empleo en los estudiantes de la UJI y su relación con el proceso de búsqueda
Universitat Jaume I (2000)El objetivo de este estudio es describir la autoeficacia para la búsqueda de empleo en jóvenes universitarios. La autoeficacia se define como las creencias en las propias capacidades para planificar y ejecutar cursos de ... -
La autopercepción social de aceptación y de rechazo del alumnado de primaria con y sin trastorno por déficit de atención con hiperactividad rechazado por sus iguales
Sociedad Mexicana de Psicologia (2021)El rechazo en las aulas es común, especialmente hacia los estudiantes con trastorno por déficit de atención e hiperactividad (TDAH). Este estudio analizó la autopercepción social de estudiantes rechazados con TDAH-subtipo ... -
Avances recientes en el estudio de las necesidades formativas en el ámbito organizacional
Universitat Jaume I (1998)La realización de un cuidadoso análisis de necesidades es de suma importancia y debería realizarse antes del desarrollo de cualquier programa de formación en la empresa (McGehee y Thayer, 1961; Wexley y Latham, 1981; ... -
Barriers Perceived by Teachers at Work, Coping Strategies, Self-efficacy and Burnout
Cambridge University Press (2010-11)This study examines the relationships among stressors, coping strategies, self-efficacy and burnout in a sample of 724 Spanish primary and secondary teachers. We understood stressors as barriers perceived by teachers that ...