Visualitza PSI_Articles per autoria "614a7e56-c6fd-4fb9-ac7f-b9ff60e6bfc8"
Ara mostrant els elements 1-8 d 8
-
Aulas como contextos de aceptación y apoyo para integrar a los alumnos rechazados
García Bacete, Francisco Juan; Jiménez Lagares, Irene; Muñoz-Tinoco, Victoria; Monjas Casares, María Inés; Sureda García, Inmaculada; Ferrá Coll, Patricia; Martín Antón, Luis Jorge; Marande Perrin, Ghislaine; Sanchiz Ruiz, María Luisa Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental. (2013)The GREI Team (Grupo interuniversitario de investigación del Rechazo Entre Iguales en contextos escolares) has been working for several years to formulate a comprehensive response to the objective ... -
Interpersonal Perceptions of Adverse Peer Experiences in First-Grade Students
García Bacete, Francisco Juan; Sureda García, Inmaculada; Muñoz-Tinoco, Victoria; Jiménez Lagares, Irene; Marande Perrin, Ghislaine; Rosel, Jesús F. Frontiers Media (2018-07-10)Aim: The aim of this study was to identify which adverse peer experiences better predict perceived negative peer relationships among elementary school first graders according to sex. The peer experiences examined ... -
Una intervención global para promover contextos de ayuda en educación primaria
García Bacete, Francisco Juan; Sureda García, Inmaculada; Monjas Casares, María Inés; Muñoz-Tinoco, Victoria; Jiménez Lagares, Irene; Martín-Antón, Luis J.; Marande Perrin, Ghislaine; Milián Rojas, Inés; Rubio Barreda, Andrea; Roselló Sempere, Sara Asociación INFAD (2014)This communication describes a research project designed and implemented by the interuniversity research group GREI (Grupo Interuniversitario de Investigación de las Situaciones de Rechazo entre Iguales en Contextos Escolares). ... -
Los amigos de los niños y niñas rechazados. Un análisis de la similitud conductual
Muñoz-Tinoco, Victoria; Jiménez Lagares, Irene; García Bacete, Francisco Juan; Marande Perrin, Ghislaine; Martín-Antón, Luis J. Asociación INFAD (2014)This work carries out a first approach to analyzing the relations of reciprocal friendship of children in situations of rejection at the beginning of primary education. The focus is to verify the hypothesis of behavioral ... -
Meta-percepción social en primer curso de educación primaria. Diferencias de género
Marande Perrin, Ghislaine; García Bacete, Francisco Juan; Muñoz-Tinoco, Victoria; Jiménez Lagares, Irene Asociación INFAD (2019-06)Ser consciente de las atracciones y rechazos que uno suscita en los compañeros-as de clase es esencial para poder ajustar el propio comportamiento durante las interacciones con los iguales. El objetivo de este estudio es ... -
Niños y niñas en relación: amistades, enemistades y grupos en clave de género
Muñoz-Tinoco, Victoria; García Bacete, Francisco Juan; Jiménez Lagares, Irene; Marande Perrin, Ghislaine Asociación INFAD (2019-06)Boys and girls and relationships. Friendships, enmities and groups from a gender perspective. In this work we analyzed the relationships and interaction groups of 774 children in 1st grade elementary school, an age rarely ... -
Razones de desagrado en las chicas en el primer ciclo de educación primaria
García Bacete, Francisco Juan; Marande Perrin, Ghislaine; Muñoz-Tinoco, Victoria; Jiménez Lagares, Irene Asociación INFAD (2019-06)El objetivo de esta investigación fue obtener las opiniones de los niños pequeños con respecto a sus razones por las que una compañera no les gusta. Para lograr este objetivo, realizamos un estudio cualitativo en el ... -
Stability of Peer Acceptance and Rejection and Their Effect on Academic Performance in Primary Education: A Longitudinal Research
García Bacete, Francisco Juan; Muñoz-Tinoco, Victoria; Marande Perrin, Ghislaine; Rosel, Jesús F. MDPI (2021)The objectives of this study were to analyze the evolution of peer relationships and academic performance and the effect of the former on the latter in primary education, differentiating between positive and negative ...