Listar EDU_Articles por título
-
La temática del dibujo infantil en niños y niñas con TEA. La figura humana
Global Knowledge Academics (2017)Las tasas de prevalencia en el Trastorno del Espectro del Autismo (TEA) van en aumento, por lo que existe la necesidad de investigar acerca del mismo para mejorar en la comprensión de las características de las personas ... -
La tertulia pedagógica dialógica en el practicum de la formación inicial de maestras y maestros
Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura, OEI (2017)La experiencia que compartimos, la Tertulia Pedagógica Dialógica (TPD) en las prácticas de la formación inicial de maestros y maestras, se implementa en dos centros, ambos CAES en el curso 2013-2014. Y lo hacemos porque ... -
The Impact of Inattention, Hyperactivity/Impulsivity Symptoms, and Executive Functions on Learning Behaviors of Children with ADHD
Frontiers Media (2017-04-12)Children diagnosed with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) are at risk of experiencing lower academic achievement compared to their peers without ADHD. However, we have a limited understanding of the mechanisms ... -
The pedagogical foundations of primary school inspector Leonor Serrano (1914–1939)
Taylor & Francis (2017)This article aims to reconstruct the pedagogy of Leonor Serrano, a Spanish school inspector working and developing her theories between 1914 and 1939. We use an interrogative-analytical ... -
The Role of the Arts in Education for Peacebuilding, Diversity and Intercultural Understanding: A Comparative Study of Educational Policies in Australia and Spain
Pennsylvania State University (2017-03)This article reviews and analyses educational policies and curricula for general education in Australian and Spanish systems, in relation to their concerns for arts education to contribute to values education and the ... -
Vincular l'educació d'adults al territori mitjançant la participació ciutadana
Diputación de Valencia: Centre de Recursos i Educación Contínua (2016)La nostra tasca com a educadors s'orienta des d'un model d'educació d’adults que concebem intercultural, inclusiva, democràtica i que es vincula al seu territori mitjançant la participació ciutadana. Així l'entenem des ... -
La voz del alumnado: su silencio y la cultura profesionalista
UNED. Facultad de Educación (2017)The present article focuses on a study in a childhood and Primary Educa - tion centre. The objective of this study is to learn the student voice in the cen - tre, and understand why, in a school that tries to transform ...