Listar EDU_Articles por título
-
The PCHIP subdivision scheme
Elsevier (2016-01-01)In this paper we propose and analyze a nonlinear subdivision scheme based on the monotononicity-preserving third order Hermite-type interpolatory technique implemented in the PCHIP package in Matlab. We prove the convergence ... -
The pedagogical foundations of primary school inspector Leonor Serrano (1914–1939)
Taylor & Francis (2017)This article aims to reconstruct the pedagogy of Leonor Serrano, a Spanish school inspector working and developing her theories between 1914 and 1939. We use an interrogative-analytical ... -
The risk of eating disorders and academic performance in adolescents: DADOS study
Arán Ediciones (2018)Introduction: eating disorders (ED) are complex multifactorial chronic diseases with adverse consequences on cognition in adolescence. Objectives: the main aim of the present study was to analyze the association between ... -
The role of teachers’ shared values and objectives in promoting intercultural and inclusive school cultures: a case study
Taylor & Francis (2012)This article presents an analysis of teachers’ impressions of their shared objectives and values, together with their conceptions of interculturality and inclusion. The educational reality of a school in Valencia (Spain) ... -
The Role of the Arts in Education for Peacebuilding, Diversity and Intercultural Understanding: A Comparative Study of Educational Policies in Australia and Spain
Pennsylvania State University (2017-03)This article reviews and analyses educational policies and curricula for general education in Australian and Spanish systems, in relation to their concerns for arts education to contribute to values education and the ... -
The Self-Enhancement Bias in Attention Deficit/Hyperactivity Disorder: Origin, Nature, and Consequences
Springer Verlag (2016)Despite exhibiting functional impairments in a number of key domains, children with attention-deficit hyper- activity disorder (ADHD) tend to overestimate their own com- petence more than their peers without ADHD. In ... -
The travelling sonnet: The key role of technology in an inter-university cultural heritage project
Intellect (2015-05)Students on the undergraduate degree in Primary Education in Spain took part in this inter-university experience within the subject of Didactics of Musical Expression. Eleven teachers and 307 students from four Spanish ... -
Toma tu barrio. Mapa social de Ruzafa antes, durante y después de la llegada del 15M
Universidad de Almería (2015)En el presente artículo vamos a exponer los resultados de una investigación que busca construir una mirada del barrio de Ruzafa (Valencia) antes, durante y después de la llegada del movimiento del 15M. Queríamos analizar, ... -
Topping, K., David Duran, D. y Van Keer H. (2016). Using Peer Tutoring To Improve Reading Skills. A Practical Guide For Teachers. (London, Routledge). 153 pp
Universidad Internacional de La Rioja (2016) -
Translanguaging as a teaching resource in early language learning of English as a an additional language (EAL)
Universitat Autónoma de Barcelona (2017)Traditionally, language teaching has been grounded on a monolingual bias and the strict separation of languages has been conceived as a requirement to ensure foreign language learning success. However, the flexible use of ... -
Una vuelta al mundo por la educación
Educación Sin Fronteras (2008)La Barcelona World Race es una nueva regata vuelta al mundo con dos tripulantes por embarcación y sin escalas en ningún puerto. El pisto letazo de salida se dio el pasado 11 de noviem bre en el Port Olimpic de Barcelona, ... -
Unidades textuales
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
Universidad y empresa. Experiencias europeas de curriculum integrado. Interrogantes pendientes
Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) (2016)Dentro de las líneas estratégicas de la UE, se apremia a las universidades a que los planes de estudio tengan en cuenta el mercado laboral para poder responder más rápido a las necesidades de la sociedad. En este contexto, ... -
Usando la web 2.0 para informarse e informar. Una experiencia en educación superior
Universidad de Salamanca (2011)In a context where the information has turned into a principal source and where media screens flood the public and private spaces, educational institutions have to provide the tools for the comprehension of the lived world, ... -
El uso de las tabletas y su impacto en el aprendizaje. Una investigación nacional en centros de Educación Primaria
Secretaría General Técnica. Centro de Publicaciones. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (2018)En los últimos años se han publicado numerosos estudios acerca de los beneficios del aprendizaje móvil. Se trata de una tecnología que actúa como catalizadora del cambio, generando nuevas oportunidades de aprendizaje en ... -
Validación de un instrumento de observación para el análisis de habilidades socio-emocionales en Educación Física
Federación Española de Docentes de Educación Física (2017)Ante la necesidad de dotar a los docentes de Educación Física de herramientas que les permitan valorar con rigor el resultado de su trabajo en el ámbito socio-emocional, el presente trabajo expone el proceso de diseño y ... -
Vincular l'educació d'adults al territori mitjançant la participació ciutadana
Diputación de Valencia: Centre de Recursos i Educación Contínua (2016)La nostra tasca com a educadors s'orienta des d'un model d'educació d’adults que concebem intercultural, inclusiva, democràtica i que es vincula al seu territori mitjançant la participació ciutadana. Així l'entenem des ... -
Violencia de género en el ámbito universitario : medidas para su superación
Sociedad Iberoamericana de Pedagogía Social (2009-03)This article contains some of the results from the first research on gender violence in Spanish universities. Based on a review of international research, we demonstrate that gender violence is prevalent in universities. ... -
La voz del alumnado: su silencio y la cultura profesionalista
UNED. Facultad de Educación (2017)The present article focuses on a study in a childhood and Primary Educa - tion centre. The objective of this study is to learn the student voice in the cen - tre, and understand why, in a school that tries to transform ... -
Yo, Contigo. El Programa de Mediación entre Iguales, desde la Perspectiva de un Ejemplo de Vida
Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE) (2018)Aprender a gestionar los conflictos entre las personas es vital para el desarrollo de una mentalidad cívica y de una convivencia pacífica. Los centros educativos están repletos de conflictos entre los individuos que allí ...