Listar EDU_Articles por autoría "9559dec5-e6f9-4fe9-88a9-f41cc4eb34d2"
Mostrando ítems 1-8 de 8
-
Acerca de los Orígenes de la Ley de Equilibrio Químico
Quílez, Juan Real Sociedad Española de Química (2017)Este trabajo realiza una reconstrucción histórica de los orígenes de la ley de equilibrio químico. Tras una breve presentación de la evolución de ideas que permitió formular la primera ecuación matemática de lo que hoy se ... -
Avoiding first-year University chemistry textbooks' misrepresentations in the teaching of spontaneous reactions
Quílez, Juan; Quílez-Díaz, Ana Sociedade Brasileira de Química (2015)This paper summarizes the misrepresentations related to Gibbs energy in general chemistry textbooks. These misrepresentations arise from a problem in the terminology textbooks use. Thus, after reviewing the proper definition ... -
Avoiding general chemistry textbooks’ misrepresentations of chemical equilibrium constants
Quílez-Díaz, Ana; Quílez, Juan African Journals Online (AJOL) (2015)This paper summarizes the misrepresentation of the the equilibrium constants in general chemistry textbooks. It is reported that there is a terminology problem as many authors state that practical equilibrium constants, ... -
Clasificación y análisis de los problemas terminológicos asociados con el aprendizaje de la química: obstáculos a superar
Quílez, Juan; Quílez-Díaz, Ana Universidad de Cádiz (2016-01)This paper reviews the main difficulties associated with the vocabulary of chemistry. This task has enabled to classify those terms in two main groups: technical terms and non-technical words. The main feature that makes ... -
¿Es el profesor de química también profesor de Lengua?
Quílez, Juan Elsevier (2016)En este trabajo se analiza la importancia del lenguaje de la química en la construcción, la comunicación y el aprendizaje de esta disciplina científica. Se resaltan algunas de las dificultades más relevantes del lenguaje ... -
Hacia la concreción de un modelo de perfil profesional básico del profesorado de Ciencias, Tecnología y Matemáticas (CTEM)
Quílez, Juan; Segura, Carlos; Cardeñosa, Manuel; Thibaut, Elena; Olmo, Julio; Crespo, Rafael; Azkárraga, José María Universidad Politécnica de Valencia (2017)En este trabajo se fundamenta y se establece un marco de competencias espec´ıficas que pueden servir como gu´ıa de un proceso continuo de desarrollo profesional del docente de Ciencias, Tecnolog´ıa y Matem´aticas (CTEM). ... -
El lenguaje de la ciencia como obstáculo de aprendizaje de los conocimientos científicos e propuestas para superarlo
Quílez, Juan Associação Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências (2016)This article classifies the difficulties related to using and understanding the language of science manifested by students. The following issues are analysed: the grammar of science texts, the terms used in science ... -
The historical development of the basic ideas concerning chemical equilibrium
Quílez, Juan Springer International Publishing (2017)This paper outlines the historical evolution of the concept of chemical affinity that eventually supported the concept of chemical equilibrium. It provides the theoretical roots that grounded the following four key basic ...