Listar COM_Articles por título
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Se hace camino al andar (editorial)
Instituto Valenciano de Cinematografía (2013)La vocación de convertir a la revista en referente en lengua española para el cine iberoamericano, tanto para el producido en la península ibérica como al facturado en Latinoamérica, sin olvidar otros aspectos y cinematografías, ... -
¿Se merece la publicidad un museo? Estudio y análisis mundial de los museos de publicidad
Fórum Internacional de Comunicación y Relaciones Públicas (2015-06)The changes occurring in both the design of museums from the 70s, and advertising communications in recent decades, has provoked the reflexion about the absence of an international museum of advertising that has a physical ... -
Seducciones paranóicas: La sospecha como herramienta de conocimiento
AdComunica, Asociación para el desarrollo de la comunicación (2017)Reseña del libro: Català, Josep M. (2016). La gran espiral. Capitalismo y esquizofrenia. Vitoria-Gasteiz: Sans Soleil -
Un segundo más y los caciques desaparecerían. El flash político de Julián Barón
Universidad de Málaga (2015)El flash automático se ha convertido en una técnica acomodaticia que tiene cierto efecto liberador: parece permitirle al fotógrafo relajar su servidumbre ante la luz natural mientras promete un instante congelado desligado ... -
Selfies and Speeches of a President at War: Volodymyr Zelensky’s Strategy of Spectacularization on Instagram
Cogitatio Press (2023-05)The spectacularization of politics is not the exclusive patrimony of the media in their news coverage. Leaders from all over the world have successfully incorporated this “communicative style” into their own strategies, a ... -
Servicios móviles de mensajería instantánea y Covid-19: oportunidades y limitaciones para la comunicación institucional
Ediciones Profesionales de la Información (2020)The Covid-19 outbreak has revealed citizens' great need for information during times of crisis. One of the main channels for accessing information is mobile instant messaging services, which are also essential for social ... -
«She won’t thank you, she’s mad»: la escisión de la feminidad victoriana en The French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981)
Universitat Jaume I. Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere (2015)The French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981), an adaptation of the novel by John Fowles published in 1969, is set in a divergent space both as regards of the structure of the story as to the construction of its lead ... -
Si hay otros mundos, se linkan en éste
AdComunica, Asociación para el desarrollo de la comunicación (2013) -
La simulación y representación de modelos y teorías científicas mediante imágenes
Universidad de Sevilla (2015-01)El presente artículo, tiene como objetivo mostrar la evolución que han tenido las formas de representación científica mediante imágenes a lo largo de la Historia de la Ciencia, desde las primeras ilustraciones botánicas ... -
Sin lugar en el mundo. Narrativa, puesta en escena y discurso en las películas hispanoargentinas de Marcelo Piñeyro
Universidad de Málaga (2014)El presente artículo aborda las cuatro películas hispanoargentinas dirigidas por Marcelo Piñeyro que se han estrenado hasta la fecha, a saber: Plata quemada (2000), Kamchatka (2002), El método (2005) y Las viudas de los ... -
Sistemas de comunicación para la colaboración y movilidad científicas. Evidencias desde España
EPI SCP (2019)Dada la mostrada eficacia para la creación de entornos colaborativos de las redes sociales y la escasez de trabajos sobre su uso por los investigadores, la finalidad de este trabajo es el análisis de la utilización de los ... -
Sí, la vida es muy rara. La culpa y el tiempo en Life is Strange
Universitat Autònoma de Barcelona: Facultat de Ciencies de la Comunicació (2016)El tiempo, además de poder constituir mecánicas de juego, supone una experiencia fenomenológica y subjetiva que afecta a la jugadora. Life is Strange (Dontnod Entertainement, 2015) lo pone en juego deconstruyendo dos rasgos: ... -
Sobre los modos de visibilización mediático-política de la violencia de género en España: consideraciones críticas para su reformulación
Universidad de Alicante. Instituto Interuniversitario de Desarrollo Social y Paz (2012)El presente trabajo tiene como objetivo situar discusiones recientes que han focalizado en la visibilización mediática de la violencia de género en España atendiendo a presentarlas en relación, por un lado, a los ejes ... -
Social media, autoimagen e imagen de la marca
AdComunica (2012) -
Spaces of Contemporary Horror: Poverty and Social Exclusion as 21st Century Spectres
Taylor & Francis (2020-08-19)This research explores the connections between the recent economic crisis and the contemporary horror film. To this end, I begin with a theoretical examination of the symbolic function of two key motifs (the ghost and ... -
Spanish archetypes in transnational cinema: a comparative study of iconography
Taylor & Francis (2015)Bullfighting is one of the most typical icons that brings to mind Spanish culture. It served as a narrative and iconographic motif for nineteenth-century Romantic travelers and remained central to the representation of ... -
Spanish Newspapers’ Treatment of Conflicts Between Science and Religion
Routledge (2020-10-21)The relationship between religious beliefs and scientific knowledge is complex. In contemporary culture, conflicts between the two are inevitable. This study analyzed the strategies employed by three newspapers, ABC, El ... -
Sports Betting and Advertising; A Study of Their Influence on Young Spaniards
VisualCOM Scientific Publications (2024)The purpose of this paper is to analyse the advertising strategies used by four betting companies (Bet365, William Hill, Codere and Sportium) to promote this type of activity and to study their level of influence among ... -
Strategies and treatments applied to news about terrorism on television: A study of the Spanish case
Universidad Complutense de Madrid (2014)The sudden emergence of new digital technologies has led to the appearance of new forms of production, distribution and reception of audiovisual productions, whose effects are made clear in the forms of construction and ... -
Strategies in Journalistic Branding on Social Media: The Influence of Public and Business Dimensions According to Future Journalists’ Perceptions
University of SS. Cyril and Methodius, Faculty of Mass Media Communication (2020)Social media have enabled journalists to promote their work and interact with audiences without the intermediation of their organisation. Branding on social media has become a new competency that journalists have to address. ...