Els videojocs no comercials i la NDS. Estètica, narrativa i producció dels videojocs casolans per a la consola de videojocs Nintendo DS
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadades
Títol
Els videojocs no comercials i la NDS. Estètica, narrativa i producció dels videojocs casolans per a la consola de videojocs Nintendo DSAutoria
Data de publicació
2012Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliogràfica
Iborra i Mondéjar,Vicent Juli.Els videojocs no comercials i la NDS. Estètica, narrativa i producció dels videojocs casolans per a la consola de videojocs Nintendo DS.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.515-530Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleParaules clau / Matèries
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Resum
El panorama dels videojocs comercials de qualsevol consola es pot
dividir en diferents categories. Axí hem vist que a la Nintendo DS hi ha:
jocs de taula, videojocs musicals (incloses aplicacions de música), arcade ... [+]
El panorama dels videojocs comercials de qualsevol consola es pot
dividir en diferents categories. Axí hem vist que a la Nintendo DS hi ha:
jocs de taula, videojocs musicals (incloses aplicacions de música), arcade i
acció, els de trets (anomenats també shooter), de rol, aventures,
destacant-ne l’aventura gràfica i conversacional, educatius i minivideojocs
o microjocs.
Després d’haver vist els videojocs que hi ha al mercat per a la Nintendo
DS, ens hem centrat en els videojocs no comercials. Així, hem vist una
interacció entre la indústria del manga, la indústria de l’anime i la
indústria dels videojocs. Videojocs basats en sèries de manga o anime,
manga o anime basats en videojocs i videojocs que integren elements de
manga o anime a la seua estètica o estructura narrativa.
Finalment, hem estudiat els aspectes concrets i particulars de l'actual
producció no comercial a Espanya per a la Nintendo DS. Destaquem
d’aquest panorama el videojoc Raruto DS, no tant per les seues qualitats
intrínseques sinó perquè és una mostra palesa de què és un videojoc no
comercial de la Nintendo DS basat en un manga no comercial. El manga
no comercial en qüestió es tracta de Raruto, una paròdia del manga
comercial Naruto feta per l’autor Jesulink.
Aquestes relacions no comercials entre diferents mitjans són interessants,
no només perquè tracta d’un videojoc que plasma els gustos de l’autor,
sinó perquè és un treball que es basa en un altre d’una altra persona no
vinculada amb el mercat de les multinacionals. Això és cultura
participativa, que ha de ser entesa com una extensió de la indústria
cultural en poder dels usuaris.
Finalment observem un paral·lelisme estètic entre el món comercial del
manga, anime i videojoc i els videojocs no comercials per a la Nintendo
DS, influència que ve donada per les aficions dels autors. [-]
Descripció
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Publicat a
Fòrum de recerca nº 17,2012Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Elements relacionats
Mostrant elements relacionats per títol, autoria, creador i matèria.
-
La Cultura Maker i el disseny d’objectes a escala local. Aplicacions a les escoles d’Art i Superiors de Disseny
Iborra Mondéjar, Vicent-Juli Universitat Jaume I (2014)L'aparició de noves ferramentes tecnològiques ha donat llum a una sèrie de subcultures que promouen la producció de caràcter DIY (Do It Yourself, fes-t'ho tu mateix), la forma de produir ve condicionada per com els ... -
Exploring Artificial Intelligence Techniques in the context of Horror Games
Rayos Belmonte, Daniel Universitat Jaume I (2016-07-06)This document shows the final result of the final grade project of Grade Design and Game Development. It is about how different structures of artificial intelligence models are developed. This artificial intelligence ... -
Implementation of different post-processing effects and NPR techniques using Unity3D
Valencia Téllez, Andrés Universitat Jaume I (2016-10-10)This technical report presents the planning, decision making and implementation details involved in the development of both different post processing and non-photorealistic rendering techniques during the course of a few ...