Els videojocs no comercials i la NDS. Estètica, narrativa i producció dels videojocs casolans per a la consola de videojocs Nintendo DS
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadatos
Título
Els videojocs no comercials i la NDS. Estètica, narrativa i producció dels videojocs casolans per a la consola de videojocs Nintendo DSAutoría
Fecha de publicación
2012Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliográfica
Iborra i Mondéjar,Vicent Juli.Els videojocs no comercials i la NDS. Estètica, narrativa i producció dels videojocs casolans per a la consola de videojocs Nintendo DS.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.515-530Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | Hombre | Nintendo DS | videojocs casolans | Manga | Anime | Consoles de videojocs | Flashkart
Resumen
El panorama dels videojocs comercials de qualsevol consola es pot
dividir en diferents categories. Axí hem vist que a la Nintendo DS hi ha:
jocs de taula, videojocs musicals (incloses aplicacions de música), arcade ... [+]
El panorama dels videojocs comercials de qualsevol consola es pot
dividir en diferents categories. Axí hem vist que a la Nintendo DS hi ha:
jocs de taula, videojocs musicals (incloses aplicacions de música), arcade i
acció, els de trets (anomenats també shooter), de rol, aventures,
destacant-ne l’aventura gràfica i conversacional, educatius i minivideojocs
o microjocs.
Després d’haver vist els videojocs que hi ha al mercat per a la Nintendo
DS, ens hem centrat en els videojocs no comercials. Així, hem vist una
interacció entre la indústria del manga, la indústria de l’anime i la
indústria dels videojocs. Videojocs basats en sèries de manga o anime,
manga o anime basats en videojocs i videojocs que integren elements de
manga o anime a la seua estètica o estructura narrativa.
Finalment, hem estudiat els aspectes concrets i particulars de l'actual
producció no comercial a Espanya per a la Nintendo DS. Destaquem
d’aquest panorama el videojoc Raruto DS, no tant per les seues qualitats
intrínseques sinó perquè és una mostra palesa de què és un videojoc no
comercial de la Nintendo DS basat en un manga no comercial. El manga
no comercial en qüestió es tracta de Raruto, una paròdia del manga
comercial Naruto feta per l’autor Jesulink.
Aquestes relacions no comercials entre diferents mitjans són interessants,
no només perquè tracta d’un videojoc que plasma els gustos de l’autor,
sinó perquè és un treball que es basa en un altre d’una altra persona no
vinculada amb el mercat de les multinacionals. Això és cultura
participativa, que ha de ser entesa com una extensió de la indústria
cultural en poder dels usuaris.
Finalment observem un paral·lelisme estètic entre el món comercial del
manga, anime i videojoc i els videojocs no comercials per a la Nintendo
DS, influència que ve donada per les aficions dels autors. [-]
Descripción
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Publicado en
Fòrum de recerca nº 17,2012Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
Alternative Energy. Development of an Android Serious Videogame to change the mindset about the use of renewable energy sources through a video game
Benito Fuentes, Andrea Universitat Jaume I (2019-07)Global warming is growing exponentially and this is notably affecting the environment. Many countries do not use renewable energies because of many different factors which include the pricing. Clean energy development ... -
Procedural Terrain Generation A Study
Andújar De Andrés, Francisco Universitat Jaume I (2019-07)The main objective of this work is to serve as an introduction to the world of Procedural Terrain Generation, by explaining a number of techniques used to create different parts of terrain and highlighting the one I found ... -
Design and development of an educational game about logic circuits and computer architecture. ANDORNOT
López Ruiz, Antonio Universitat Jaume I (2019-07)The following document constitutes the Final Degree Project’s Technical Report of the Video Games Design and Development degree carried out by the University Jaume I. The objective of the project is to provide to ...