Els videojocs no comercials i la NDS. Estètica, narrativa i producció dels videojocs casolans per a la consola de videojocs Nintendo DS
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadatos
Título
Els videojocs no comercials i la NDS. Estètica, narrativa i producció dels videojocs casolans per a la consola de videojocs Nintendo DSAutoría
Fecha de publicación
2012Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliográfica
Iborra i Mondéjar,Vicent Juli.Els videojocs no comercials i la NDS. Estètica, narrativa i producció dels videojocs casolans per a la consola de videojocs Nintendo DS.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.515-530Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | Hombre | Nintendo DS | videojocs casolans | Manga | Anime | Consoles de videojocs | Flashkart
Resumen
El panorama dels videojocs comercials de qualsevol consola es pot
dividir en diferents categories. Axí hem vist que a la Nintendo DS hi ha:
jocs de taula, videojocs musicals (incloses aplicacions de música), arcade ... [+]
El panorama dels videojocs comercials de qualsevol consola es pot
dividir en diferents categories. Axí hem vist que a la Nintendo DS hi ha:
jocs de taula, videojocs musicals (incloses aplicacions de música), arcade i
acció, els de trets (anomenats també shooter), de rol, aventures,
destacant-ne l’aventura gràfica i conversacional, educatius i minivideojocs
o microjocs.
Després d’haver vist els videojocs que hi ha al mercat per a la Nintendo
DS, ens hem centrat en els videojocs no comercials. Així, hem vist una
interacció entre la indústria del manga, la indústria de l’anime i la
indústria dels videojocs. Videojocs basats en sèries de manga o anime,
manga o anime basats en videojocs i videojocs que integren elements de
manga o anime a la seua estètica o estructura narrativa.
Finalment, hem estudiat els aspectes concrets i particulars de l'actual
producció no comercial a Espanya per a la Nintendo DS. Destaquem
d’aquest panorama el videojoc Raruto DS, no tant per les seues qualitats
intrínseques sinó perquè és una mostra palesa de què és un videojoc no
comercial de la Nintendo DS basat en un manga no comercial. El manga
no comercial en qüestió es tracta de Raruto, una paròdia del manga
comercial Naruto feta per l’autor Jesulink.
Aquestes relacions no comercials entre diferents mitjans són interessants,
no només perquè tracta d’un videojoc que plasma els gustos de l’autor,
sinó perquè és un treball que es basa en un altre d’una altra persona no
vinculada amb el mercat de les multinacionals. Això és cultura
participativa, que ha de ser entesa com una extensió de la indústria
cultural en poder dels usuaris.
Finalment observem un paral·lelisme estètic entre el món comercial del
manga, anime i videojoc i els videojocs no comercials per a la Nintendo
DS, influència que ve donada per les aficions dels autors. [-]
Descripción
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Publicado en
Fòrum de recerca nº 17,2012Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
Development of a videogame to improve the reading and writing abilities of children with dyslexia in a playful way
Colejo Blanco, Víctor Universitat Jaume I (2018-07)This document contains the technical proposal of the Final Project for the Bachelor's Degree in Video Game Design and Development. The work consists in the development of a didactic video game to improve the reading and ... -
Desing and development of a serious game focused on a social problem: the specism
Chica Núñez, Alberto Universitat Jaume I (2018-07)“Sus Ojos” is a videogame developed for the final degree project of “Videogame design and development”. It’s a serious game focused on criticizing the specism using game and narrative design (mainly level design and ... -
Use of Computer Vision techniques in order to create virtual scenes and characters in a two-dimensional videogame
Maciá Torregrosa, Diego Universitat Jaume I (2018-07)This report is part of the Final Degree Project of Video Game Design and Development. Its aim is the use of Computer Vision techniques in order to recognize scenes and characters made by the users and its later ...