Listar TFM: Treballs de Final de Màster por título
-
Investigación-acción : propuesta de mejora educativa para trabajar transversalmente y de forma significativa en Historia
Universitat Jaume I (2016-11-22)El presente trabajo surge tras cursar durante un año el máster de profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de idiomas. Se plantea un trabajo de mejora educativa en ... -
Investigación-acción en un programa de Educación Física basado en DUA: hacia la inclusión de alumnado con TEA
Universitat Jaume I (2020-07-20)La realización de este trabajo encaja en la modalidad 5 de TFM, ya que propone la elaboración de material curricular en función de la realización de una investigación-acción (IA). El citado trabajo se centra en realizar ... -
Investigación-acción: actividades con material manipulable y relatos en matemáticas en 3º de ESO
Universitat Jaume I (2015-07-08) -
Investigating applied navigation services on mobile technologies for the current challenges of university campuses
Universitat Jaume I (2017-03-03)The word ‘Campus’ is often defined as grounds and surroundings involving buildings of a university. Nevertheless, the term Smart Campus (SmC) has been introduced a few years ago describing a new paradigm of campus intelligence ... -
Investigation on the use and prevalence of Synthetic Cannabinoids in teenagers: The case of youth Detention Centres
Universitat Jaume I (2017-06-28)Synthetic cannabinoids firstly emerged as pharmaceutical industry development to obtain compounds with the therapeutic benefits of Δ9-THC (main psychoactive component of marijuana) and trying to understand the endocannabinoid ... -
La invisibilización de las mujeres: estereotipos de género y sexismo en diferentes colectivos de la Comunidad de Madrid: semejanzas y diferencias
Universitat Jaume I (2017-11-24)The goal of this study was evaluate the women’s invisibilization, the level of stereotypes, the level of sexism and their relation with gender role and to be group affiliation. We have had a sample of 190 people, divided ... -
La invisibilización y la estereotipación de las mujeres en la publicidad exterior de la ciudad de Elche
Universitat Jaume I (2018) -
«Les invisibles. Dones lesbianes i bisexuals en el règim franquista» Una proposta de material didàctic d'educació afectiva i sexual per a les Ciències Socials
Universitat Jaume I (2016-11-21)“Les invisibles. Les dones lesbianes i bisexuals en el règim franquista” és una proposta de material didàctic per a treballar l’educació afectiva i sexual des de les Ciències Socials. D’una banda, a través de les històries ... -
Inyectora de plásticos de bajo coste
Universitat Jaume I (2020-07-02)El objetivo principal, como se ha comentado, es el de diseñar una máquina para inyección de plásticos. La misma debería de ser capaz de conformar piezas que estén contenidas en la envolvente de un prisma de base cuadrangular ... -
Ionic liquids derived from amino acids with antibacterial activity
Universitat Jaume I (2020-10-30) -
Iris M. Young. Una aproximación feminista a lo político
Universitat Jaume I (2022-07)El presente trabajo tiene como objetivo defender la necesidad de incluir la diferencia en el discurso deliberativo como condición indispensable para eliminar las injusticias estructurales y las asimetrías en el diálogo ... -
Is DRN the ignored target in Alzheimer's disease? Behavioral analysis and astroglial characterization in the female 3xTgAD model
Universitat Jaume I (2022-09-08)Astrocytes are responsible for the optimal functioning of the brain and its homeostasis, mobilizing in a "reactive" manner in the face of lesions or diseases of the central nervous system. Thus, reactive astrogliosis (RA) ... -
Is function paired with structure in the musician brain? A DTI-TBSS study with left-handed musicians
Universitat Jaume I (2020-09-07)Brain differences between musicians and non-musicians have been found mainly in the primary auditory and motor cortex of the right hemisphere, as well as in their connections. Some previous investigations ... -
Is intercultural communicative competence alredy in our EFL Teaching practice? The role of post-secondary teachers and textbooks
Universitat Jaume I (2014)Since intercultural communicative competence (henceforth ICC) is the current approach required in our growing multilingual and multicultural world, the new target of foreign language education is training students to ... -
Is the Teaching Proficiency through Reading and Storytelling (TPRS) approach an efficient methodology for Infant Education students?
Universitat Jaume I (2015)Teaching a foreign language from very early ages, in this case, English, has to be a crucial aspect to take into account by English language teachers as it can have an influence in the motivation of the students as future ... -
Isabel, la reina: una lectura desde la Comunicación para la Paz con perspectiva de Género
Universitat Jaume I (2015-11-27)El presente TFM tiene por objetivo realizar una lectura analítica de la serie Isabel (RTVE), dedicada a la figura histórica de Isabel la Católica, a partir del marco teórico de la Comunicación para el Cambio Social con ... -
It can be done better
Universitat Jaume I (2014-07-01) -
Itinerari didàctic pel Castelló Modernista des de l’aprenentatge de l’expressió gràfica al Cicle Formatiu de Grau Superior de Projectes d’Edificació
Universitat Jaume I (2023-07-13)L’aprenentatge a través de la recerca del patrimoni cultural és una manera fascinant d’adquirir coneixements sobre una matèria i, a la vegada, explorar transversalment camps com ara la història, la llengua o la cultura ... -
Itinerario profesional
Universitat Jaume I (2017-11-14)