Orientació emocional: Proposta d’un programa d’intervenció per potenciar les habilitats emocionals i el benestar psicològic de l’alumnat
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Orientació emocional: Proposta d’un programa d’intervenció per potenciar les habilitats emocionals i el benestar psicològic de l’alumnatAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Balaguer Rodríguez, Patricia; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2024-07-22Editor
Universitat Jaume IResumen
L’educació emocional és, a hores d’ara, un tema d’actualitat dins del sistema educatiu arreu del món, ja que, cada volta es fa més necessari treballar la intel·ligència emocional de l’alumnat. L’objectiu general ... [+]
L’educació emocional és, a hores d’ara, un tema d’actualitat dins del sistema educatiu arreu del món, ja que, cada volta es fa més necessari treballar la intel·ligència emocional de l’alumnat. L’objectiu general d’aquest treball ha estat potenciar les competències emocionals d’un grup d’alumnat per mitjà de la confecció i la implementació d’una proposta d’intervenció centrada en l’educació emocional. Per poder dur a terme aquesta proposta, s’ha fet una cerca prèvia al respecte per poder confeccionar el marc teòric.
De manera posterior s’ha definit la mostra, la qual ha estat de 6 alumnes de 6é de primària, la metodologia de la proposta d’intervenció, així com els diferents resultats obtinguts un cop s’ha implementat el programa d’intervenció per potenciar les habilitats emocionals i el benestar psicològic de l’alumnat. És per això que, a partir de l'avaluació prèvia i posterior dels nivells d’intel·ligència emocional de l’alumnat per mitjà del test de Mesquite, s’aprecia una millora en les competències a nivell emocional de l’alumnat participant un cop s’ha implementat la proposta. [-]
Emotional education is, nowadays, a topical issue within the current educational system, so it is becoming increasingly necessary to work on the emotional intelligence of students. The general objective of this work ... [+]
Emotional education is, nowadays, a topical issue within the current educational system, so it is becoming increasingly necessary to work on the emotional intelligence of students. The general objective of this work has been to enhance the emotional competences of a group of pupils in order to achieve the creation and implementation of an intervention proposal focused on emotional education. In order to be able to carry out this proposal, a close preliminary study was carried out in order to draw up the theoretical framework.
Subsequently, the sample was defined, which consisted of 6 pupils in 6th grade of primary school, the methodology of the intervention proposal, as well as the different results obtained and a policeman implemented the intervention programme to enhance the pupil's emotional skills and psychological well-being. This is why, based on the previous and subsequent evaluation of the pupil's levels of emotional intelligence-intelligence using the Mesquite test, an improvement in the emotional competences of the participating pupil can be seen when a police officer has implemented the proposal. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Psicopedagogia | Máster Universitario en Psicopedagogía | Master's Degree in Educational Psychology | Intel·ligència emocional | educació emocional | programa d’intervenció | competències emocionals | Emotional intelligence | emotional education | intervention programme | emotional competences
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020 Curs acadèmic: 2023-2024
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
Desarrollo emocional en el aula de Primaria: Evaluación de la eficacia de una intervención
Catalán Coma, Mélani Universitat Jaume I (2015)La competencia emocional constituye una capacidad indispensable para lograr el éxito académico, laboral y social. Es por ello, que la escuela debería ser perseverante en el trabajo de la inteligencia emocional de los ... -
Propiedades psicométricas del Cuestionario de conciencia emocional en población infantil española
Ordóñez López, Ana; PRADO-GASCO, VICENTE; Villanueva, Lidón; González Barrón, Remedios Fundación Universitaria Konrad Lorenz (2016-09)La competencia emocional es la capacidad para percibir, expresar, comprender, regular y controlar nuestras emociones y las de los demás. La conciencia emocional es la competencia básica que permite el desarrollo del resto ... -
“Intervención en un aula de 4 años para reconocer, expresar y regular las emociones"
Torres Broseta, Olga Universitat Jaume I (2019-06-25)La educación emocional es un amplio tema que, actualmente, está cobrando importancia por la repercusión que ésta tiene sobre las personas y, sobretodo, en los niños. No obstante, todavía falta mucha información acerca de ...