La dimensión personal en la formación inicial docente. Una experiencia de innovación educativa
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/206405/7471-Texto%20del%20art%c3%adculo-54691-1-10-20231231.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
View/ Open
Impact
![Google Scholar](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/logo_google.png)
![Microsoft Academico](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/logo_microsoft.png)
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/174801
comunitat-uji-handle3:10234/174813
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
La dimensión personal en la formación inicial docente. Una experiencia de innovación educativaDate
2023-12-31Publisher
Universidad de JaénISSN
1137-8778; 2341-4847Bibliographic citation
Escobedo-Peiro, P.; Mateu Pérez, R.; García Baldán, M. L. (2023). La dimensión personal en la formación inicial docente. Una experiencia de innovación educativa. Aula de Encuentro, volumen 25 (2), Experiencias, pp. 195-217. https://doi.org/10.17561/ae.v25n2.7471Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
https://revistaselectronicas.ujaen.es/index.php/ADE/article/view/7471Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
This article describes the experience carried out in the subject Education for Diversity in the Primary Education Degree, during the COVID-19 pandemic. The objective is to broaden the concept of inclusion, incorporating ... [+]
This article describes the experience carried out in the subject Education for Diversity in the Primary Education Degree, during the COVID-19 pandemic. The objective is to broaden the concept of inclusion, incorporating the development of the personal dimension as a key element for initial teacher training. One hundred twenty-two students participated in the experience and the information gathering techniques used were documentary analysis and questionnaire. The results show the importance of developing the personal dimension in the Primary Education Degree; the objectives proposed were successfully achieved, despite the situation at that time. In conclusion, we emphasize the need to work on the personal dimension in initial teacher training and to incorporate these concepts into the inclusive education model. [-]
En este artículo se describe la experiencia llevada a cabo en la asignatura “Educación para la Diversidad” del Grado de Maestro/a de Educación Primaria, durante la pandemia por el COVID19. El objetivo es ampliar el ... [+]
En este artículo se describe la experiencia llevada a cabo en la asignatura “Educación para la Diversidad” del Grado de Maestro/a de Educación Primaria, durante la pandemia por el COVID19. El objetivo es ampliar el concepto de inclusión, incorporando el desarrollo de la dimensión personal como un elemento clave para la formación inicial del profesorado. Participaron ciento veintidós estudiantes y las técnicas de obtención de información fueron el análisis documental y el cuestionario. Los resultados ponen de manifiesto la importancia de desarrollar la dimensión personal en el Grado de Maestro/a de Educación Primaria; los objetivos establecidos fueron alcanzados con éxito, a pesar de la situación vivida en ese momento. Como conclusión, destacamos la necesidad de trabajar la dimensión personal en la formación inicial de docentes e incorporar dichos conceptos al modelo de educación inclusiva. [-]
Is part of
Aula de Encuentro, 2023, vol. 25, no 2Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- PDCSLL_Articles [320]