Mostrar el registro sencillo del ítem
La literatura popular oral al 3r curs de l'ESO. Una proposta didàctica a partir de la lectura del miracle de Morella
dc.contributor.author | Vallés Pellicer, Joana | |
dc.contributor.other | Piquer Vidal, Adolfo | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures Europees | |
dc.date.accessioned | 2023-11-09T13:22:53Z | |
dc.date.available | 2023-11-09T13:22:53Z | |
dc.date.issued | 2023-10-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/204834 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2022/2023 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest Treball de Fi de Màster correspon a la modalitat 6: materials didàctics. Així doncs, a través d'aquest, s'ha dissenyat una proposta didàctica amb tota una sèrie de materials per a l'alumnat i per a l'avaluació dins de l'assignatura de Valencià: Llengua i Literatura del tercer curs de l'ESO. L'eix principal d'aquest treball és la literatura, concretament els relats folklòrics, amb la llegenda en primer pla, i la rondalla en segon lloc, com a mostra representativa dels gèneres narratius de transmissió oral. Encara que els objectius de la proposta són molt diversos, una de les motivacions principals és aconseguir presentar els continguts de forma atractiva i innovadora i aportar noves idees que van més enllà dels mètodes tradicionals de l'ensenyament de la literatura. D'aquesta manera, es pretén que l'alumnat tinga una participació activa i se senta involucrat i motivat en tot moment a l'hora de descobrir una part, per petita i concreta que siga, del corpus literari que conforma el legat cultural i etnològic del País Valencià. Mitjançant una metodologia que advoca per l'aprenentatge actiu, pel treball cooperatiu, per l'ús de les TIC i sobretot, per les tasques amb un enfocament comunicatiu, s'han dissenyat tota una sèrie de situacions d'aprenentatge on, a través de la lectura d'una llegenda concreta, el miracle de Morella, obrat segons la tradició per sant Vicent Ferrer, es treballe aquest subgènere narratiu i es duguen a terme tasques molt diverses: anàlisi del context històric i dels personatges, investigacions i treballs de recerca, dramatitzacions, creació d'una ruta literària i, per acabar, una producció pròpia tot imitant l'estil i les característiques del subgènere. A banda, per la seua similitud i connexió amb la llegenda, també es dedicaran dues sessions d'aprenentatge dins de la proposta didàctica per a estudiar i comparar el subgènere de la llegenda amb el de la rondalla, d'una banda; i de l'altra, per a aprofitar i introduir, relacionant-lo amb la lectura, els conceptes de bilingüisme i diglòssia. | ca_CA |
dc.format.extent | 104 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | Relats populars | ca_CA |
dc.subject | llegenda | ca_CA |
dc.subject | rondalla | ca_CA |
dc.subject | sant Vicent Ferrer | ca_CA |
dc.subject | miracles | ca_CA |
dc.subject | proposta didàctica | ca_CA |
dc.title | La literatura popular oral al 3r curs de l'ESO. Una proposta didàctica a partir de la lectura del miracle de Morella | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809