Mostrar el registro sencillo del ítem
Proposta pel treball de la igualtat de gènere mitjançant l'eina educativa Bee-bot en Educació Infantil
dc.contributor.author | García Martínez, María | |
dc.contributor.other | Sánchez-Caballé, Anna | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2023-09-07T10:36:07Z | |
dc.date.available | 2023-09-07T10:36:07Z | |
dc.date.issued | 2023-06-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/204076 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1840. Curs acadèmic: 2022/2023 | ca_CA |
dc.description.abstract | En la societat completament digital en la que vivim avui en dia, encara es veu incrementada una bretxa digital, és a dir, la desigualtat que hi ha en l'accés a internet i en les TICs, la qual afecta a homes però sobretot a dones. Per aquest motiu, es interessant desenvolupar una proposta didàctica des d’una perspectiva de gènere per tal d’eliminar els estereotips respecte a les capacitats dels infants, fent referència a les carreres STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts i Mathematics) i més concretament a les carreres tecnològiques. Des de l’escola s’han de fomentar les potencialitats i habilitats de cadascun ja què tothom pot aconseguir tot allò que es propose, siguen dones o homes poden optar per qualsevol opció. L’etapa d’infantil és l’inici de tot, és la millor manera de començar a reflexionar en els infants. S’ha de potenciar en aquests el pensament crític, s’ha de crear persones que pensen, sàpiguen el perquè de les coses, sàpiguen argumentar i no es creguen tot el que els adults els diuen. Per a dur a terme aquesta proposta, a través de la robòtica, utilitzant l’eina educativa com és el Bee-bot, se van a dissenyar varies sessions en les quals, a part de treballar el pensament computacional, s’aconseguirà desenvolupar les capacitats de l’alumnat, creant persones crítiques i conscients dels seus potencials, al mateix temps que es va a afavorir la igualtat ja que es va a treballar a través de referents femenines que han fet història en el món de la tecnologia. | ca_CA |
dc.description.abstract | In the fully digital society in which we live today, there is still an increasing digital divide, that is to say, the inequality that exists in access to the Internet and ICTs, which affects men but mostly women. For this reason, it is interesting to develop a didactic proposal from a gender perspective in order to eliminate stereotypes regarding children's abilities, referring to STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) careers and more specifically to technological careers. From the school we have to encourage the potential and abilities of everyone, because everyone can achieve everything they propose, whether they are men or women, they can choose any option. The infant stage is the beginning of everything, it is the best way to begin to reflect in children. Critical thinking must be fostered in them, we must create people who think, know the why of things, know how to argue and do not believe everything adults tell them. In order to carry out this proposal, through robotics, using the educational tool Bee-bot, several sessions will be designed in which, apart from working on computational thinking, it will be possible to develop the students' abilities, creating critical people aware of their potential, while at the same time promoting equality since we will work through female references that have made history in the world of technology. | ca_CA |
dc.format.extent | 32 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Bretxa digital | ca_CA |
dc.subject | Pensament crític | ca_CA |
dc.subject | Carreres STEAM | ca_CA |
dc.subject | Referents femenines | ca_CA |
dc.subject | Pensament computacional | ca_CA |
dc.subject | Digital divide | ca_CA |
dc.subject | Critical thinking | ca_CA |
dc.subject | STEAM careers | ca_CA |
dc.subject | Female referents | ca_CA |
dc.subject | Computational thinking | ca_CA |
dc.title | Proposta pel treball de la igualtat de gènere mitjançant l'eina educativa Bee-bot en Educació Infantil | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1154]
MI1040; MI1840