Proposta pel treball de la igualtat de gènere mitjançant l'eina educativa Bee-bot en Educació Infantil
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Proposta pel treball de la igualtat de gènere mitjançant l'eina educativa Bee-bot en Educació InfantilAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Sánchez-Caballé, Anna; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2023-06-07Editor
Universitat Jaume IResumen
En la societat completament digital en la que vivim avui en dia, encara es veu
incrementada una bretxa digital, és a dir, la desigualtat que hi ha en l'accés a internet i en
les TICs, la qual afecta a homes però ... [+]
En la societat completament digital en la que vivim avui en dia, encara es veu
incrementada una bretxa digital, és a dir, la desigualtat que hi ha en l'accés a internet i en
les TICs, la qual afecta a homes però sobretot a dones. Per aquest motiu, es interessant
desenvolupar una proposta didàctica des d’una perspectiva de gènere per tal d’eliminar els
estereotips respecte a les capacitats dels infants, fent referència a les carreres STEAM
(Science, Technology, Engineering, Arts i Mathematics) i més concretament a les carreres
tecnològiques.
Des de l’escola s’han de fomentar les potencialitats i habilitats de cadascun ja què
tothom pot aconseguir tot allò que es propose, siguen dones o homes poden optar per
qualsevol opció. L’etapa d’infantil és l’inici de tot, és la millor manera de començar a
reflexionar en els infants. S’ha de potenciar en aquests el pensament crític, s’ha de crear
persones que pensen, sàpiguen el perquè de les coses, sàpiguen argumentar i no es
creguen tot el que els adults els diuen.
Per a dur a terme aquesta proposta, a través de la robòtica, utilitzant l’eina educativa
com és el Bee-bot, se van a dissenyar varies sessions en les quals, a part de treballar el
pensament computacional, s’aconseguirà desenvolupar les capacitats de l’alumnat, creant
persones crítiques i conscients dels seus potencials, al mateix temps que es va a afavorir la
igualtat ja que es va a treballar a través de referents femenines que han fet història en el
món de la tecnologia. [-]
In the fully digital society in which we live today, there is still an increasing digital
divide, that is to say, the inequality that exists in access to the Internet and ICTs, which
affects men but mostly women. ... [+]
In the fully digital society in which we live today, there is still an increasing digital
divide, that is to say, the inequality that exists in access to the Internet and ICTs, which
affects men but mostly women. For this reason, it is interesting to develop a didactic
proposal from a gender perspective in order to eliminate stereotypes regarding children's
abilities, referring to STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics)
careers and more specifically to technological careers.
From the school we have to encourage the potential and abilities of everyone,
because everyone can achieve everything they propose, whether they are men or women,
they can choose any option. The infant stage is the beginning of everything, it is the best
way to begin to reflect in children. Critical thinking must be fostered in them, we must create
people who think, know the why of things, know how to argue and do not believe everything
adults tell them.
In order to carry out this proposal, through robotics, using the educational tool
Bee-bot, several sessions will be designed in which, apart from working on computational
thinking, it will be possible to develop the students' abilities, creating critical people aware of
their potential, while at the same time promoting equality since we will work through female
references that have made history in the world of technology. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Bretxa digital | Pensament crític | Carreres STEAM | Referents femenines | Pensament computacional | Digital divide | Critical thinking | STEAM careers | Female referents | Computational thinking
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess