Mostrar el registro sencillo del ítem
Repensant(-nos) en masculí plural: guia introductoria per a treballar les masculinitats igualitàries a l'aula
dc.contributor.author | Cascales Ribera, Jorge | |
dc.contributor.author | Sanfélix Albelda, Joan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-04T13:22:29Z | |
dc.date.available | 2023-09-04T13:22:29Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.isbn | 9788448265144 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/204035 | |
dc.description.abstract | Amb aquesta guia, volem convidar a tota la comunitat educativa a reflexionar sobre la necessitat de “repensar(-nos)” en clau de gènere i, especialment, a interpel·lar-nos sobre els models de masculinitat socialment vigents. Volem abordar una temàtica que encara no s’ha tractat suficientment, a través d’activitats i dinàmiques que us ajuden a rumiar, en la pràctica diària, com contribuïm a la construcció dels gèneres. Sovint parlem que els xics són més moguts, més actius, més participatius... Per contra, també diem que solen ser més agosarats, impulsius, desafiants... Fins a quin punt els xics “són” o els “fem” d’una determinada manera? Per què no es valora de la mateixa manera un xic sensible i una xica forta? Hi ha formes diverses de ser “xic”? Alguns dels valors o característiques que s’associen amb la masculinitat són més que qüestionables i poden, fins i tot, portar alguns xics a tindre conductes que podríem anomenar de risc. La gelosia com a valor en les relacions afectives, el fet d’haver de demostrar una valentia i fortalesa constants, la falta d’expressió emocional i moltes altres característiques que s’atribueixen a la masculinitat tradicional poden induir-los a iniciar camins gens beneficiosos a la societat. Com contribuïm des de les escoles? Què en podem fer? De la mà dels autors, iniciem un treball d’autoreflexió, que podem portar a les nostres classes amb l’aplicació o l’adaptació de les activitats proposades. Deia Nelson Mandela que l’home valent no és aquell que no sent por, sinó aquell que conquereix aquella por. Volem aconseguir una societat on les persones no hagen de tindre por a ser sensibles, a cuidar-se i a cuidar els altres, a expressar els seus sentiments, a ser veritablement humanes. | ca_CA |
dc.format.extent | 59 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Generalitat Valenciana. Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | masculinitats | ca_CA |
dc.title | Repensant(-nos) en masculí plural: guia introductoria per a treballar les masculinitats igualitàries a l'aula | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
FIS_Llibres [26]
Llibres escrits per professors del Departament de Filosofia i Sociologia