Repensant(-nos) en masculí plural: guia introductoria per a treballar les masculinitats igualitàries a l'aula
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/204035/Sanfelix_Albelda_Repensant.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8019
comunitat-uji-handle3:10234/146185
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
Repensant(-nos) en masculí plural: guia introductoria per a treballar les masculinitats igualitàries a l'aulaFecha de publicación
2020Editor
Generalitat Valenciana. Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.ISBN
9788448265144Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bookVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
Amb aquesta guia, volem convidar a tota la comunitat educativa a reflexionar sobre la necessitat de
“repensar(-nos)” en clau de gènere i, especialment, a interpel·lar-nos sobre els models de masculinitat
socialment ... [+]
Amb aquesta guia, volem convidar a tota la comunitat educativa a reflexionar sobre la necessitat de
“repensar(-nos)” en clau de gènere i, especialment, a interpel·lar-nos sobre els models de masculinitat
socialment vigents. Volem abordar una temàtica que encara no s’ha tractat suficientment, a través
d’activitats i dinàmiques que us ajuden a rumiar, en la pràctica diària, com contribuïm a la construcció
dels gèneres.
Sovint parlem que els xics són més moguts, més actius, més participatius... Per contra, també diem que
solen ser més agosarats, impulsius, desafiants... Fins a quin punt els xics “són” o els “fem” d’una
determinada manera? Per què no es valora de la mateixa manera un xic sensible i una xica forta? Hi ha
formes diverses de ser “xic”?
Alguns dels valors o característiques que s’associen amb la masculinitat són més que qüestionables i
poden, fins i tot, portar alguns xics a tindre conductes que podríem anomenar de risc. La gelosia com a
valor en les relacions afectives, el fet d’haver de demostrar una valentia i fortalesa constants, la falta
d’expressió emocional i moltes altres característiques que s’atribueixen a la masculinitat tradicional
poden induir-los a iniciar camins gens beneficiosos a la societat. Com contribuïm des de les escoles?
Què en podem fer?
De la mà dels autors, iniciem un treball d’autoreflexió, que podem portar a les nostres classes amb
l’aplicació o l’adaptació de les activitats proposades. Deia Nelson Mandela que l’home valent no és
aquell que no sent por, sinó aquell que conquereix aquella por. Volem aconseguir una societat on les
persones no hagen de tindre por a ser sensibles, a cuidar-se i a cuidar els altres, a expressar els seus
sentiments, a ser veritablement humanes. [-]
Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- FIS_Llibres [26]