L’ús de la pissarra digital com a instrument motivador e inclusiu
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
L’ús de la pissarra digital com a instrument motivador e inclusiuAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Sánchez-Caballé, Anna; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2023-06-07Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball de final de grau naix de la necessitat de motivar a l’alumnat. Després d’observar
la situació en diferents centres i parlar amb alguns mestres, m’he adonat que ens trobem al
davant d’un alumnat ... [+]
Aquest treball de final de grau naix de la necessitat de motivar a l’alumnat. Després d’observar
la situació en diferents centres i parlar amb alguns mestres, m’he adonat que ens trobem al
davant d’un alumnat completament desmotivat. A partir d’aquesta necessitat i junt amb la
importància de l’ús de les TIC, he considerat aquestes un instrument adequat per treballar la
motivació dins l’aula, concretament la pissarra digital. Així doncs, vaig a fer ús d’aquesta, més
específicament, dels contes digitals, per motivar a l’alumnat durant el projecte.
Per tant, el treball es divideix en dues parts, la primera d'elles es tracta d’un marc teòric on
s'exposa la importància de la pissarra digital dins l’aula i la falta de motivació de l’alumnat. A
més, es parla sobre com aquesta afavoreix sobretot a l’alumnat amb necessitats educatives, ja
que serveixen com a eina de suport per a l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge com
autisme, TDAH, etc. Així, arribarem a la segona part on es proposa un conte digital per donar
inici al projecte. En aquest cas, aquest projecte, gira en torn les dones pioneres, per la qual
cosa, anirà enfocat a totes aquelles dones que han sigut pioneres en algun camp. El conte
digital l’utilitzarem com a recurs per a donar a conèixer a l’alumnat la dona a treballar, a més
de motivar-los a seguir treballant i conéixer la resta de dones. Per a aconseguir això, s’utilitza
la figura d’Aina Sanz, com a element amb el qual es poden sentir identificats els i les alumnes.
Per últim, es faran quatre activitats relacionades en una dona de cada un dels camps que es
treballaran (ciència, expedicions, dret i esports), per complementar la informació del conte
digital. [-]
This final degree project arises from the need to motivate students. After observing the
situation in different schools and talking to some teachers, I have realized that we are facing a
student body that is completely ... [+]
This final degree project arises from the need to motivate students. After observing the
situation in different schools and talking to some teachers, I have realized that we are facing a
student body that is completely unmotivated student. From this need and together with the
importance of the use of ICT, I have considered these a suitable tool to work motivation in the
classroom, specifically the digital whiteboard. So, I was going to do this, more specifically,
digital tales, to motivate students during the project.
Therefore, the work was divided into two parts, the first of which is traced by a theoretical
framework in which the importance of digital board within the classroom and the lack of student
motivation is exposed.
In addition, we talk about how it is favouring especially students with educational needs, as
they serve as a form of support for students with learning disabilities as autism, ADHD, etc.
Therefore, we will move on to the second part where a digital tale is proposed to introduce
students to the topic to be worked on, as well as to motivate them to continue working and
learn about other women. To achieve this, the figure of Aina Sanz is used as an element with
which students can identify. Finally, four activities related to a woman from each of the fields
that will be addressed (science, expeditions, right, and sports) will be carried out to
complement the information in the digital story. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | motivació | pissarra digital | necessitats educatives | dones pioneres | contes digitals | motivation | digital board | educational needs | pioneering women | digital tales
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil (Pla 2018). Codi: MI1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
El impacto de la tecnología en la exhibición cinematográfica: el lento camino a la sala digital
Izquierdo-Castillo, Jessica Universidad de la Laguna. Laboratorio de Tecnologías de la Información y Nuevos Análisis de Comunicación Social (2009)Digital Cinema is a demonstrable reality that has been in use for almost a decade. The process of digitalisation in the film industry has been mainly conditioned by technological and economic factors. In the case of the ... -
Certificado digital: exportación en Mozilla Firefox [Vídeo]
Tomás, Vicente R.; Catalán, Sandra (2023-12) -
Certificado digital: instalación en Mozilla Firefox [Vídeo]
Tomás, Vicente R.; Catalán, Sandra (2023-12)