Disseny d'una proposta utilitzant recursos per a l'aprenentatge actiu en les matemàtiques amb l'alumnat d'Educació Primària
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Disseny d'una proposta utilitzant recursos per a l'aprenentatge actiu en les matemàtiques amb l'alumnat d'Educació PrimàriaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Sánchez-Caballé, Anna; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2023-06-08Publisher
Universitat Jaume IAbstract
L'ensenyament adequat de les matemàtiques en la primària és essencial perquè proporciona una
base sòlida per a la vida diària, desenvolupa habilitats de resolució de problemes i millora la
capacitat de pensament ... [+]
L'ensenyament adequat de les matemàtiques en la primària és essencial perquè proporciona una
base sòlida per a la vida diària, desenvolupa habilitats de resolució de problemes i millora la
capacitat de pensament crític dels estudiants. Perquè això succeïsca, el docent ha d'investigar i
innovar en les seues pràctiques. Un enfocament que ha obtingut valor actualment és l'educació
activa, la qual busca la participació activa i la col·laboració dels estudiants en el seu propi procés
d'aprenentatge, amb el professor com a guia o facilitador en lloc de ser el principal proveïdor de
coneixements.
El següent treball vol proposar diverses sessions on la temàtica principal és l'ús de recursos i
materials manipulatius i tecnològics per treballar l'aprenentatge actiu en les matemàtiques amb
alumnat de primària. A més a més, es vol aconseguir la incorporació de la gamificació en diferents
activitats, promoure l'aprenentatge experiencial, l'experimentació i l'error, el treball en equip, el
diàleg i la reflexió per a ajudar l'alumnat a crear el seu propi coneixement mitjançant l'experimentació
i l'observació del seu entorn.
Finalment, es pretén crear, per a l'alumnat de primària, un accés simplificat al món de les
matemàtiques per mitjà de la utilització i comprensió del seu món, com també, el fet d'incloure noves
metodologies i tecnologies. [-]
The proper teaching of mathematics in primary school is essential because it provides a solid
foundation for daily life, develops problem-solving skills, and enhances students' critical thinking
ability. For this ... [+]
The proper teaching of mathematics in primary school is essential because it provides a solid
foundation for daily life, develops problem-solving skills, and enhances students' critical thinking
ability. For this to happen, teachers have to research and innovate in their practices. An approach
that has gained value recently is active education, which seeks active participation and collaboration
of students in their own learning process, with the teacher as a guide or facilitator rather than the
main provider of knowledge.
The following work aims to propose several sessions where the main theme is the use of
manipulative and technological resources and materials to work on active learning in mathematics
with primary students. Additionally, it aims to incorporate gamification in different activities, promote
experiential learning, experimentation and error, teamwork, dialogue, and reflection to help students
create their own knowledge through experimentation and observation of their environment. Finally, the objective is to create simplified access to the world of mathematics for primary school
students through the use and understanding of their world, as well as the inclusion of new
methodologies and technologies. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | nocions logicomatemàtiques | propostes educatives | aprenentatge cooperatiu | metodologia activa i gamificació | logico-mathematical notions | educational proposals | cooperative learning | active methodology and gamification
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess