Mostrar el registro sencillo del ítem
Disseny d'una proposta utilitzant recursos per a l'aprenentatge actiu en les matemàtiques amb l'alumnat d'Educació Primària
dc.contributor.author | Vidal Pitarch, Esther | |
dc.contributor.other | Sánchez-Caballé, Anna | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2023-07-27T11:03:05Z | |
dc.date.available | 2023-07-27T11:03:05Z | |
dc.date.issued | 2023-06-08 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/203693 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023 | ca_CA |
dc.description.abstract | L'ensenyament adequat de les matemàtiques en la primària és essencial perquè proporciona una base sòlida per a la vida diària, desenvolupa habilitats de resolució de problemes i millora la capacitat de pensament crític dels estudiants. Perquè això succeïsca, el docent ha d'investigar i innovar en les seues pràctiques. Un enfocament que ha obtingut valor actualment és l'educació activa, la qual busca la participació activa i la col·laboració dels estudiants en el seu propi procés d'aprenentatge, amb el professor com a guia o facilitador en lloc de ser el principal proveïdor de coneixements. El següent treball vol proposar diverses sessions on la temàtica principal és l'ús de recursos i materials manipulatius i tecnològics per treballar l'aprenentatge actiu en les matemàtiques amb alumnat de primària. A més a més, es vol aconseguir la incorporació de la gamificació en diferents activitats, promoure l'aprenentatge experiencial, l'experimentació i l'error, el treball en equip, el diàleg i la reflexió per a ajudar l'alumnat a crear el seu propi coneixement mitjançant l'experimentació i l'observació del seu entorn. Finalment, es pretén crear, per a l'alumnat de primària, un accés simplificat al món de les matemàtiques per mitjà de la utilització i comprensió del seu món, com també, el fet d'incloure noves metodologies i tecnologies. | ca_CA |
dc.description.abstract | The proper teaching of mathematics in primary school is essential because it provides a solid foundation for daily life, develops problem-solving skills, and enhances students' critical thinking ability. For this to happen, teachers have to research and innovate in their practices. An approach that has gained value recently is active education, which seeks active participation and collaboration of students in their own learning process, with the teacher as a guide or facilitator rather than the main provider of knowledge. The following work aims to propose several sessions where the main theme is the use of manipulative and technological resources and materials to work on active learning in mathematics with primary students. Additionally, it aims to incorporate gamification in different activities, promote experiential learning, experimentation and error, teamwork, dialogue, and reflection to help students create their own knowledge through experimentation and observation of their environment. Finally, the objective is to create simplified access to the world of mathematics for primary school students through the use and understanding of their world, as well as the inclusion of new methodologies and technologies. | ca_CA |
dc.format.extent | 56 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | nocions logicomatemàtiques | ca_CA |
dc.subject | propostes educatives | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge cooperatiu | ca_CA |
dc.subject | metodologia activa i gamificació | ca_CA |
dc.subject | logico-mathematical notions | ca_CA |
dc.subject | educational proposals | ca_CA |
dc.subject | cooperative learning | ca_CA |
dc.subject | active methodology and gamification | ca_CA |
dc.title | Disseny d'una proposta utilitzant recursos per a l'aprenentatge actiu en les matemàtiques amb l'alumnat d'Educació Primària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1457]
MP1040; MP1840